بازی برای هوش موسیقیایی کودک

هوش موسیقیایی Music Intelligence نوعی توانایی برای تشخیص ریتم، گام و نوا است. این هوش به ما این امکان را می دهد تا موسیقی را بشناسیم، خلق و یا بازسازی کنیم و بتوانیم در مورد موسیقی تامل کنیم. درست همانند آهنگسازان، خواننده ها، نوازندگان و شنونده های حساس.افرادی مانند بتهوون، چر و استیو واند به هوش موسیقیایی بالایشان مشهور هستند. به بیانی دیگر، افکار آنها حتی به شک موسیقی و ریتم است. آنها الگوهای موسیقیایی را به راحتی می شنود و تشخیص می دهند و به ریتم و صدا بسیار حساس هستند. امروزه در خیلی از مدارس دروسی ارایه میشود تا هوش موسیقیایی دانش آموزان افزایش پیدا کند. همانند خلق الگوهای ریتمیک، آواز خواندن گروهی، آزمایش چند ساز مختلف و… از جمله فعالیت های آنها است.

بازی برای هوش موسیقیایی کودک

ناگفته نمایند که این هوش را می توان از سنین بسیار کمتر، حتی چندماهگی با یک جغجغه ساده و دستگاه موزیکال تقویت کرد. کودکان می توانند سخن گفتن و قدرت شنیدن را گوش دادن به یک ساز موسیقی یا آوازی دلنشین بیاموزند. حال اگر این ادوات را بتوان به گونه ای طراحی کرد تا در اختیار خود کودک قرار بگیرد تا خود سعی در نواختن چیزی، هرچند بی مفهوم بکند کمک بسیار شگرفی به تقویت هوش موسیقیایی فرد از سنین پایین می کنیم. تفنگ پلیسی اسباب بازی در اتاق هر پسربچه ایی یافت میشود.

شما حتی می توانید از کودکتان بعد از 3 الی 4 سالگی بخواهید با سازهای موسیقیایی که دارد برای شما یک تیاتر موزیکال اجرا کند و به کمک آن مفاهیم بیان شده در داستان با کمک موسیقی و نمایش آسانتر در ذهن کودک ثبت می شود.

ما در اینجا چند اسباب بازی ساده که به تقویت این هوش در کودکان کمک می کند را به شما معرفی می کنیم.

این آلت موسیقی مناسب برای کودک، خردسال و نوجوان است و با وزنی حدود 240 گرم دارای 8 نوت فلزی و 2 عدد چکش چوبی اس

این ساز با سایزی نسبتا بزرگ و صدایی صاف و رسا، مناسب برای کودک و نوجوان است. این ساز دارای یک کیف و کتاب کمک آموزشی

این طبل با وزنی حدود یک کیلو و نیم و فریم فلزی مناسب برای کودکان و نوجوانان است . این ساز قابلیت آویزان شدن به شانه ها با دو بند را دارد. به همراه این طبل یک توپوز با دسته پلاسیکی و سر پولیشی است

اسباب بازی طرح سازدهنی برای بازی کودکان و تمرینی نمایشی برای زدن سازدهنی و به وجودآوردن اصوات از آن بسیار مناسب است.وزن آن 30 گرم و طول آن 11 سانتی متر است

این اسباب بازی با هدف شبیه سازی آلت موسیقی سازدهنی مناسب برای سرگرمی کودکان است تا حین بازی از تولید صدایی شبیه به یک موسیقی نیز لذت ببرند.

برخی از کارشناسان معتقدند بازی کردن بچه ها با اسباب بازی های خاص در شخصیت آن ها تاثیرگذار است.کودکان در هر سنی علایق خاص خود را دارند اما اسباب بازی تنها وسیله ای است که تا بزرگسالی همچنان جذاب است.اسباب بازی کودکان در هر سنی به پرورش استعداد و توانایی ذهنی و افزایش تمرکز کودک کمک می کند.

در نتیجه انتخاب اسباب بازی های پلیس  مناسب و جذاب از سوی والدین بسیار حایز اهمیت است. محصول پیش رو بسیار با کیفیت میباشد. همچنین به دلیل رنگ بالا به کودک جهت تشخیص رنگ و تقویت قوه بینایی کمک میکند.

بخوانید:

این جغجغه پولیشی مناسب برای دختران و پسران گروه سنی 3 ماهگی و بالاتر است. طرح بامزه این  جغجغه که یک میمون است میتواند برای کودکان جذاب باشد.

هوش موسیقیایی چیست و چگونه می توان آن را در کودک افزایش داد؟

درباره مطالعه بهبود ضریب هوش موسیقیایی ، تقویت حافظه و به طور کلی پرورش فرزندی باهوش، مطالب زیادی نوشته شده است. بحث های زیادی در مورد میزان خاصیت و اندازه گیری تاثیر موسیقی بر روی مغز وجود دارد، تقریباً همه کسانی که تاکنون در مورد موضوع آموزش موسیقی صحبت کرده اند ، موافقند که موسیقی قدرت تقویت یادگیری را دارد.

تحقیقات نشان می دهد که کودکان با موسیقی در خواندن، نوشتن، ریاضی و زبان بهتر عمل می کنند و تمرکز و استدلال فضایی آنها بالاتر از کودکانی است که در معرض یادگیری موسیقی نیستند. هوش موسیقیایی همچنین می تواند هزاران مزیت زبان شفاهی از دستور زبان و تلفظ تا انتخاب سریع ریتم و لهجه ها در مطالعه زبان اول یا دوم را فراهم کند.

موسیقی می تواند مهارت های اجتماعی و عاطفی ایجاد کند، اضطراب عملکرد را کاهش دهد، به رشد حرکتی کمک کند و خلاقیت را تقویت کند. بعلاوه، عملکرد هوش موسیقیایی انفرادی باعث افزایش توانایی و عزت نفس شناخته شده است.

اکثر متخصصان اتفاق نظر دارند که بهترین زمان برای رشد استعداد موسیقی بین تولد و نه سالگی است. به طور کلی توافق شده است که مطالعه موسیقی قبل از هفت سالگی می تواند در طولانی مدت بر رشد کلی کودک تاثیر بگذارد.

همه کودکان هوش موسیقیایی دارند. وقتی موسیقی در حال پخش است، به راحتی می تواند توجه کودک خردسال را به خود جلب کند ، خصوصاً اگر مربوط به فعالیتی باشد که سایر اعضای خانواده را درگیر کند. والدین می توانند با قرار دادن آنها در معرض مهارتهای مختلف موسیقی، در تقویت رشد هوش موسیقی فرزندانشان نقش فعالی داشته باشند.

محیط خلاقانه و مثبت برای افراد دارای هوش موسیقایی

این افراد در طی فعالیت های موسیقایی و بازی های ریتمیک به شور و شوق می آیند. آنها عاشق آن هستند که به جای خواندن و مطالعه کتاب داستان در سکوت، آن را با صدای بلند بخوانند.

آنان در هنگام انجام وظایفی که به کمک محفوظات ذهنی صورت می گیرد، ترجیح می دهند به جای فشار آوردن به حافظه خود از ساختارهای یادآور استفاده کنند.

پخش موسیقی در پس زمینه کار باعث می شود این افراد تمرکز بهتری در انجام وظایف خود داشته باشند. افرادی که دارای هوش موسیقیایی خوبی هستند در حین کار نیازمند آن هستند که آهنگی را زیر لب زمزمه کنند یا سوت بزنند.

اینگونه افراد نیاز دارند که حتی المقدور هر چیز را به طور شفاهی و زبانی توضیح دهند. یکی از محیط های ایده آل برای افراد دارای هوش موسیقیایی جایی است که موزیک آرامی پخش می شود و آنها در حال آرامش و استراحت بوده و احتمالا در حال کشیدن طرح و تصویری هستند. دستبند پلیسی فانتزی برای بازی بچه ها به خلاقیت آنها کمک خواهد کرد.

ترانه خوانی گروهی یکی دیگر از فعالیت های مورد علاقه این افراد است، بویژه وقتی در یک استودیو موسیقی انجام می گیرد. حضور در کنسرت های موسیقی و گوش فرا سپردن به موسیقی استادان بزرگ یکی دیگر از سرگرمی های مطلوب افراد عاشق موسیقی است.

این گروه احتمالا از محیط های هنری به ویژه آتلیه های نقاشی کارگاه های تجسمی و غیره خوششان می آید. عاشق عکاسی هستند و دوست دارند با چوب اشیا مختلف بسازند و مجسمه سازی کنند.

محیط هایی که سرشار از تصویر و طرح باشد آنها را به خود جلب می کند. معمولا مجلات و کتب تصویردار آنها را به شوق و ذوق می آورد و می تواند منبع الهام آنها باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بازی برای هوش موسیقیایی کودک" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بازی برای هوش موسیقیایی کودک"، کلیک کنید.