برگزاری دومین جشنواره شوی سواره و نمایش اسب های اصیل در نوش آباد

برگزاری دومین جشنواره شوی سواره و نمایش اسب های اصیل در نوش آباد

امسیرو/اصفهان مدیر فرهنگی و گردشگری شهرداری نوش آباد از برگزاری دومین جشنواره شوی سواره و نمایش اسب های اصیل در نوش آباد خبر داد.

روح الله سالکیان در گفت وگو با امسیرو، اظهار کرد: جشنواره نوش آباد با شرکت سوارکارانی از استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، قم، کرمان، لرستان و یزد با استقبال بی نظیر مردم و علاقه مندان به ورزش سوارکاری در این شهر برگزار شد.

وی افزود: جشنواره های فرهنگی و ورزشی از جمله جشنواره شوی اسب سواری با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری نوش آباد و گسترش گردشگری ورزشی در این شهر تاریخی برگزار می شود.

مدیر فرهنکی و گردشگری شهرداری نوش آباد، گفت: برنامه امروز با شرکت بیش از 100 سوارکار با اسب هایی از نژاد دره شوری، کرد و عرب برگزار شد که بیش از 5000 نفر از شهروندان به تماشای آن نشستند.

سالکیان تصریح کرد: با توجه به جغرافیا و موقعیت نوش آباد در مرکز کشور و نزدیکی به استان های پرجمعیت مثل تهران، اصفهان، یزد، قم و لرستان برگزاری اینگونه جشنواره ها می تواند ضمن معرفی ورزش سوارکاری فرصتی برای توسعه گردشگری این شهر باشد.

وی گفت: شهروندانی که ورزش می کنند همواره زندگی شادتری دارند و  سوارکاری نیز از رشته هایی است که در دین اسلام به انجام آن سفارش شده و امیدواریم با توجه به ظرفیت هایی که در نوش آباد وجود دارد شاهد حمایت مسیولان از ورزشکاران این شهر باشیم.

 سالکیان افزود: سنت تعزیه خوانی در نوش آباد باعث علاقه شهروندان به سواری کاری شده است و بیش از 100 نفر مشغول پرورش، تولید نژاد اصیل و آموزش سوارکاری 300 اسب با نژادهای کرد، دره شوری و عرب هستند.

پایان خبر امسیرو 

برگزاری دومین جشنواره شوی سواره و نمایش اسب های اصیل در نوش آباد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برگزاری دومین جشنواره شوی سواره و نمایش اسب های اصیل در نوش آباد" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برگزاری دومین جشنواره شوی سواره و نمایش اسب های اصیل در نوش آباد"، کلیک کنید.