بررسی دوربین کانن Canon EOS M3

سلام دوستان، امروز اومدم در مورد

دوربین کانن Canon EOS M3

و تجربیات خودم از استفاده از این دوربین را باهاتون به اشتراک بزارم. این دوربین هم یکی از محبوب‌ترین‌ها در بین عکاسان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به عکاسی و فیلمبرداریه.

بررسی دوربین دیجیتال بدون آینه Canon EOS M3:

دوربین SLR حرفه ای بدون آینه Canon EOS M3

دوربین Canon EOS M3 این یکی از دوربین های بدون آینه کانن است که سازنده ادعا می کند بهترین دوربین سری M تاکنون است. f این دوربین دارای سنسور است APS-C CMOS با رزولوشن 24.2 مگاپیکسل و مجهز به فناوری فوکوس خودکار هیبریدی (که قبلا در دوربین های Canon EOS 750 D استفاده می شد. و Canon EOS 760D ما شاهد بودیم). دوربین M3 در واقع، این یک پیشرفت بزرگ در زمینه دوربین های بدون آینه به حساب می آید. ویژگی های خاص این دوربین در بدنه ای کوچک و سبک که تنها حدود 366 گرم وزن دارد (شامل باتری و کارت حافظه) گنجانده شده است. این دوربین در واقع گزینه بسیار خوبی برای عکاسانی است که می خواهند یک دوربین بدون آینه سبک و پیچیده داشته باشند.

ویژگی های کلیدی

  • سنسور CMOS APS-C با رزولوشن 24.2 مگاپیکسل
  • صفحه نمایش لمسی قابل جابجایی 3 اینچی
  • وزن بسیار سبک 366 گرم شامل باتری و کارت حافظه
  • مجهز به سه پیچ تنظیم درست مانند دوربین های DSLR
  • مجهز به فناوری فوکوس خودکار هیبریدی که تا 6.1 برابر فوکوس خودکار سریع‌تر تولید می‌کند.
  • قابلیت اتصال به وای فای و NFC
  • پردازنده DIGIC 6

بدنه کوچک با حداکثر کنترل

بدنه دوربین M3 کوچک و سبک است. اما از مشکلاتی که اغلب در دوربین های بدنه سبک و کوچک دیده می شود، مانند برداشتن دستگیره دوربین جلو و پیچ های تنظیم لازم، رنج نمی برد. برخلاف مدل قبلی، دوربین آینه M ندارد این دوربین در جلوی خود دارای چسبندگی عمیق و مناسبی است اما این دستگیره به اندازه گیره های بدنه دوربین ها است. DSLR مانند مثال 750 دی و 760 D اینطور نیست، اما در نوع خودش برای دوربین خوب است M3 پیچ های تنظیم نیز مانند دوربین های DSLR سنتی هستند آنها نیستند، اما کنترل کافی برای دوربین فراهم می کنند. پیچ تنظیم جلویی که نزدیک دکمه شاتر قرار دارد، پیچ کنترل در پشت دوربین و پیچ تنظیم حالت عکسبرداری سه پیچ تنظیم این دوربین هستند.

در لبه بالایی دوربین Canon EOS M3 کفشی برای اتصال فلاش تعبیه شده است که در صورت نیاز می توان با نصب فلاش خارجی، فرآیند نوردهی را در شرایط کم نور کنترل کرد. همچنین از این کفشک اتصال فلاش می توان برای اتصال چشم الکترونیکی استفاده کرد. دو پیچ تنظیم، دکمه شاتر که توسط پیچ تنظیم دیگری احاطه شده است و دکمه M-Fn در کنار دکمه شاتر دکمه های بالای دوربین قرار دارند.

در پشت دوربین Canon EOS M3 دارای صفحه نمایش 3 اینچی است که قابل جدا شدن است و باز می شود. رزولوشن این صفحه نمایش 1.4 میلیون پیکسل است و وضوح خوب و استانداردی دارد. عملکرد لمسی در این صفحه نیز زیبا و روان و بدون دردسر است و به راحتی می توان از آن برای تنظیم برنامه عکسبرداری یا تغییر آن استفاده کرد.

سنسور با وضوح بالاتر، کیفیت تصویر بالاتر

سنسور CMOS این دوربین دارای رزولوشن 24.2 مگاپیکسل است و همین امر باعث می شود تا عکس های با بالاترین کیفیت را دریافت کنید. تصاویر واضح و با رنگ های روشن و زیبا هستند. این عکس ها می توانند در دو فرمت JPEG باشند و ROW ذخیره شود پخش عکس های JPEG انجام این کار آسان است، اما هنگام نمایش مجدد عکس ها در فرمت ROW کمی تاخیر قابل مشاهده است. عکس های JPEG با تنظیمات پیش‌فرض دوربین، تعادل بیشتری دارند و سایه‌ها و قسمت‌های تاریک عکس جزئیات بیشتری را نشان می‌دهند و هایلایت‌ها بهتر کنترل می‌شوند. عکس های ROW البته این به نوبه خود به عکاس آزادی عمل بیشتری در تنظیمات نوردهی می دهد.

با وجود ویژگی Auto Lighting Optimizer دوربین Canon EOS M3 قادر است روشنایی و کنتراست را به نحو بهتری تنظیم کند و نقاط سایه روشن زیباتری را در عکس ایجاد کند. این عملکرد، به خصوص اگر در حالت استاندارد باشد، بهترین تنظیمات عکس است ROW ایجاد می کند

دو مجموعه لنز و طیف وسیع انعطاف پذیر

بدنه دوربین کانن کمتر از 600 دلار قیمت دارد، اما این بدنه را می توان با دو مجموعه لنز نیز خریداری کرد. لنز EF-M 18-55mm f/3.5-5.6 STM 700 دلار و لنز EF-M 55-200mm f/4.5-6 STM برای 950 دلار عملکرد دوربین M3 با هر دو لنز واقعا خوب و موثر است.

البته نکته قابل توجه در مورد دوربین های بدون آینه این است که علیرغم جثه کوچکشان، لنزهای آنها قابل تعویض است و این به عکاس اجازه می دهد تا بسته به شرایط عکاسی که می خواهد از هر لنزی استفاده کند. عکاس می تواند بسته به سوژه مورد نظر و شرایط کاری تصمیم بگیرد که از کدام لنز استفاده کند. آداپتور همراه این دوربین به عکاس اجازه می دهد تا از لنزهای بدون آینه نیز استفاده کند سایر کانن ها برای دوربین های DSLR هستند هستند


تیراندازی آسان اما زیبا

بدنه کوچک این دوربین اجازه نمی دهد دوربین DSLR باشد این واقعی نیست. از بسیاری جهات، این دوربین همان کار دوربین DSLR را انجام می دهد ساخت سنتی دستگیره در کنار بدنه حس در دست گرفتن یک دوربین حرفه ای را منتقل می کند، در حالی که تنظیمات دستی کامل این دوربین آن را به سطح یک دوربین کاملا حرفه ای ارتقا می دهد. علاوه بر این، قابلیت تعویض لنز یکی دیگر از ویژگی های مهمی است که کار با دوربین و فرآیند عکاسی را بسیار بسیار دلپذیر می کند. ابعاد کوچک و سبک بودن بدنه دوربین نیز جابجایی و حمل و نقل دوربین را تا حد امکان آسان می کند.

عکاسی آسان در حالت خودکار

عملکرد خودکار این دوربین با استفاده از فناوری هوشمند خودکار و سنسور اندازه گیری دقیق بسیار خوب و استاندارد است. سیستم نورسنجی 384 منطقه ای این دوربین عملکرد دقیقی در شناسایی شرایط نوری و نوردهی صحیح دارد و در نهایت عکس هایی شفاف، روشن و زیبا را به همراه دارد.

دوربین Canon M3 همچنین دارای حالت کمک عکاسی خلاقانه است که برای ساده کردن تنظیمات پیچیده و متنوع عکاسی طراحی شده است و به عکاس اجازه می دهد عکس را از طریق تنظیمات ساده روی صفحه تنظیم کند. مواردی مانند وضوح پس زمینه، شفافیت تصویر، کنتراست، اشباع، سردی و گرمی رنگ و سیاه و سفید از جمله تنظیماتی هستند که با این روش قابل کنترل هستند.

عملکرد باتری خوب

باتری لیتیومی این دوربین به خوبی کار می کند و می تواند 250 عکس در حالت استاندارد و 360 عکس در حالت اکو را پشتیبانی کند. این اعداد روی کاغذ اعداد هستند، اما در عمل عملکرد باتری بهتر است و عکس های بیشتری را پشتیبانی می کند.

عملکرد چشمگیر حساسیت بالای این دوربین در مقایسه با سنسور APS-C

تصویر زیر با فرمت ROW می باشد و با حساسیت بالای 1600 ساخته شده است که نشان از عملکرد خوب این دوربین در حساسیت بالا دارد. همانطور که مشاهده می شود مقدار کمی نویز در تصویر از حساسیت 800 تا 1600 ایجاد می شود که در عکس سایز بزرگ قابل مشاهده است و با استفاده از نرم افزارهای ویرایش عکس به راحتی قابل دستکاری است.

در حساسیت 3200، نویز تصویر به حدی افزایش می یابد که تنها با بزرگنمایی 25 درصد قابل مشاهده است. در حساسیت 6400 میزان نویز حتی در یک عکس کوچک به راحتی قابل مشاهده است و برای رسیدن به یک عکس خوب نیاز به ویرایش زیادی است.

کیفیت ویدیو چندان چشمگیر نیست

دوربین Canon EOS M3 از نظر گرفتن، به خصوص چشمگیر نیست. در بازاری که تمامی دوربین های رقیب به کیفیت مجهز هستند 4K این دوربین می تواند بیشتر از عکسبرداری انجام دهد 4k بدون کیفیت Full HD بدون 60 فریم بر ثانیه اما فقط کیفیت فول اچ دی با سرعت 30 فریم بر ثانیه یک دکمه جداگانه نیز برای ضبط ویدئو در نظر گرفته شده است که یافتن آن چندان راحت و سخت نیست، اما از طریق پیچ دیسک می توان به حالت فیلمبرداری دسترسی داشت. حالت های عکاسی جذاب از جمله عکاسی تایم لپس در این دوربین طراحی نشده است و تنها یک حالت عکاسی ساده وجود دارد.

ارتباط برقرار کنید

برخلاف M قدیمی دوربین Canon EOS M3 از قابلیت اتصال به وای فای و NFC اتصال این دو از طریق دوربین و جفت شدن آن با دستگاه های هوشمند بسیار ساده، آسان و سریع است.

نقاط قوت

  • بدنه کوچک با دسته جذاب و هندلینگ عالی به همراه تنظیمات دستی منحصر به فرد
  • کیفیت تصویر چشمگیر با سنسور 24.2 مگاپیکسلی APS-C CMOS
  • عملکرد سریع و دقیق فوکوس خودکار
  • عملکرد خوب دوربین در نور کم

نقاط ضعف

  • جنس پیچ های تنظیم با دوربین ها یکی نیست DSLR است
  • تیراندازی پیوسته آهسته
  • عدم وجود کیفیت فیلمبرداری 4K و Full HD با سرعت 60 فریم بر ثانیه.

شما می توانید کیف، سه پایه، فیلتر، کارت حافظه و لوازم جانبی مورد نظر خود را برای این دوربین انتخاب کنید.


آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی دوربین کانن Canon EOS M3" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی دوربین کانن Canon EOS M3"، کلیک کنید.