بررسی سونی Sony Alpha A7S II

سلام دوستان، امروز اومدم در مورد

سونی Sony Alpha A7S II

و تجربیات خودم از استفاده از این دوربین را باهاتون به اشتراک بزارم. این دوربین هم یکی از محبوب‌ترین‌ها در بین عکاسان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به عکاسی و فیلمبرداریه.


بررسی دوربین سونی Alpha A7s II

Sony Alpha A7s II یکی از دوربین های بدون آینه سونی است که از چندین جنبه نسبت به نسل قبلی خود یعنی Sony Alpha A7s پیشرفته تر است. از جمله اینکه برخلاف مدل قبلی که برای ضبط ویدیوهای Ultra HD نیاز به ضبط کننده خارجی داشت، این مدل جدیدتر دارای یک ضبط داخلی با کیفیت 4K (3480×2160) است که با سرعت 24 و 30 فریم بر ثانیه ضبط می کند. این دوربین همچنین دارای سنسور فول فریم است. که به هیچ وجه پیکسل ها را با کیفیت 4K و Full HD ترکیب نمی کند. به این معنی که ویدیوهایی با وضوح و وضوح تصویر بالاتر خواهید داشت و با پدیده moiré یا به عبارتی اعوجاج تصویر مواجه نخواهید شد.

ویژگی های اصلی دوربین سونی Alpha A7s II

  • سنسور 12 مگاپیکسلی فول فریم BSI-CMOS
  • حساسیت 100-102400 را می توان به 50-409600 ارتقا داد
  • پردازشگر تصویر BIONZ X
  • عکاسی پیاپی با سرعت 5 فریم در ثانیه با فناوری فوکوس خودکار Hybrid CMOS AF II
  • مانیتور لمسی و حرکتی 3 اینچی با وضوح 1228800 میلیون پیکسل
  • فیلمبرداری 4K با سرعت 24 و 30 فریم بر ثانیه و Full HD با سرعت 24، 30 و 60 فریم بر ثانیه
  • سایز کف دست کوچک به ابعاد 127*96*60 میلی متر و بدنه سبک با وزن 627 گرم.
  • مجهز به WiFi و برای انتقال آسان فایل به هر دستگاه دیجیتال دیگر

این دوربین دارای سنسوری با رزولوشن 12 مگاپیکسل و حساسیت 409600 است که به این معنی است که می توانید حتی در تاریکی مطلق نیز عکس های خوبی بگیرید. این دوربین همچنین می تواند با کیفیت Full HD با سرعت 120 فریم بر ثانیه ضبط کند، ضمن اینکه فیلمبرداری این دوربین از فناوری جدیدی استفاده می کند که S-Log3 نام دارد و تا 14 استاپ در محدوده دینامیکی دوربین به کاربر اجازه می دهد. چنین قابلیتی در دوربین های سینمای حرفه ای مانند Arri Amira دیده می شود. فیلم های این دوربین با فرمت Sony XAVC و تا 100 مگابایت بر ثانیه ضبط می شوند. بنابراین برای ذخیره این ویدیوها قطعاً به کارت حافظه کلاس 3 UHC نیاز است. متاسفانه این دوربین برخلاف سایر دوربین های حرفه ای سونی از کارت 10 بیتی پشتیبانی نمی کند و از کارت 8 بیتی پشتیبانی می کند.

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه دوربین سونی Alpha A7s II تثبیت کننده تصویر 5 محوره است که در عکس هایی که در نور کم یا با لنز تله فوتو گرفته شده اند حداقل لرزش قابل مشاهده را ایجاد می کند که باعث کاهش وضوح عکس می شود. این دوربین همچنین مجهز به آخرین فناوری فوکوس خودکار است که باعث می شود دوربین سریعتر و دقیق تر فوکوس کند. این فوکوس خودکار 169 نقطه است.

حذف آینه بازتابنده در بدنه این دوربین باعث شد که شاتر بدون هیچ صدایی باز و بسته شود و هنگام رها شدن شاتر هیچ حرکتی وارد دوربین نشود. در نتیجه رزولوشن عکس ها فوق العاده دقیق و شارپ است، در حالی که با چنین سنسوری با حساسیت بالا، کاربر می تواند بر روی اجسامی که حتی با چشم غیرمسلح نیز قابل مشاهده نیستند، بسیار دقیق تمرکز کند.


این دوربین دارای چشمی الکترونیکی با وضوح 2359296 نقطه است که بزرگنمایی 0.78 برابری دارد و برای عکاسی در تاریکی ایده آل است زیرا سوژه را به خوبی نشان می دهد. همچنین صفحه نمایش این دوربین نیز 3 اینچی با وضوح 1228800 پیکسل است. اما چیزی که در ابتدا ممکن است کاربر را کمی عقب بیاندازد، قیمت بسیار گران آن است. 3400 دلار فقط بدنه این دوربین بدون لنز است. با این کار تعداد افرادی که این دوربین را می پذیرند کاهش می یابد. علاوه بر این رزولوشن 12 مگاپیکسلی این دوربین در بازاری که ساده ترین دوربین ها دارای سنسوری با وضوح 20 مگاپیکسل به بالا هستند، می تواند نقطه ضعف مهمی برای این دوربین باشد. این در حالی است که با قیمتی (حدود 3200 دلار) بسیار نزدیک به قیمت این دوربین، می توانید دوربین Sony Alpha A7R II را تهیه کنید که وضوح 42.4 مگاپیکسلی دارد. اما همچنان اگر شما هم از آن دسته عکاسانی هستید که به دنبال دوربینی با کیفیت 4k و حساسیت بسیار بالا برای عکاسی در نور کم هستید، منتظر دوربین شگفت انگیز اما گران قیمت سونی Sony Alpha A7s II باشید که در ماه نوامبر عرضه خواهد شد. در ادامه می توانید تصاویر بیشتری از دوربین Sony Alpha 7S I را مشاهده کنید.








آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی سونی Sony Alpha A7S II" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی سونی Sony Alpha A7S II"، کلیک کنید.