بررسی دوربین کانن Canon EOS 700D / Kiss X7i Kit 18-55 STM

سلام دوستان، امروز اومدم در مورد

دوربین کانن Canon EOS 700D / Kiss X7i Kit 18-55 STM

و تجربیات خودم از استفاده از این دوربین را باهاتون به اشتراک بزارم. این دوربین هم یکی از محبوب‌ترین‌ها در بین عکاسان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به عکاسی و فیلمبرداریه.

معرفی و بررسی دوربین جدید Canon EOS 700D

بدنه دوربین عکاسی دیجیتال حرفه ای Canon EOS 700D

کانن این محصول را با نام Kiss X7i در ژاپن عرضه کرد. کانن با معرفی EOS 700D جانشین و همتای بسیار خوبی را برای مدل EOS 650D سال گذشته انتخاب کرده است. حتی می توان گفت که بیشتر نسخه ارتقا یافته دوربین 600D است، اما تفاوت آشکار بین این دو. مدل ها استفاده از فیلترها در 700D در حالت نمایش زنده است. همچنین حلقه صفحه که بازطراحی شده و حالت 360 درجه دارد و طراحی بدنه آن بسیار قابل توجه است و به زودی همه را به خود جذب خواهد کرد. غیر از این ویژگی ها، دوربین دیجیتال iOS 700D کاملا شبیه به 650D است و این ویژگی ها حداقل به روز شده است که در دوربین های این سری دیده ایم. از جمله عناصر پیاده‌سازی شده در 700D یک عکس CMOS 18 مگاپیکسلی است. البته سیستم فوکوس خودکار هیبریدی آن همان چیزی است که در 650D دیدیم و در مقایسه با سیستم هیبریدی مورد استفاده نسخه دوم است. در دوربین Canon EOS 100D، از نظر سرعت مهم نیست.

مشخصات کلیدی دوربین دیجیتال Canon EOS 700D:

  • سنسور هیبریدی 18 مگاپیکسلی CMOS
  • سیستم فوکوس خودکار فاز روی سنسور در حالت ویدئو و نمای زنده
  • فوکوس خودکار متوالی و ردیابی سوژه در حالت ویدیو
  • پردازنده 14 بیتی DIGIC 5
  • ISO استاندارد از 100 تا 12800 و ISO افزایش یافته تا 25600
  • عکاسی پیاپی با سرعت 55 فریم در ثانیه
  • سیستم فوکوس خودکار سنسور مرکزی 9 نقطه ای متقاطع F2.860D)
  • نورسنجی ناحیه ای iFCL 63
  • فیلمبرداری Full HD با ضبط صدای استریو با سرعت 30 فریم در ثانیه با میکروفون داخلی یا خارجی
  • صفحه نمایش لمسی 3 اینچی ClearView II LCD

تنها تغییر قابل توجه Canon 700D که آن را از 650D متمایز می کند، استفاده از فیلترهای Creative و پیش نمایش آن ها قبل از عکاسی است که در واقع این فرصت را به شما می دهد تا وضعیت نهایی تصویر را قبل از عکاسی تصور کنید. این در حالی است که در این مدل حلقه شماره گیری 650D حذف شده و حلقه ای بزرگتر و با قابلیت چرخش 360 درجه جایگزین شده است که به راحتی قابل دسترسی است و در شرایط کم نور می توان آن را پیدا کرد و از آن استفاده کرد.

کنترل لمسی

Canon EOS 700D مانند آنالوگ تازه معرفی شده خود 100D و مدل قبلی خود 650D دارای صفحه نمایش لمسی است و مانند گوشی های هوشمند فعلی بسیار حساس است، اما از طرف دیگر استفاده از آن بسیار آسان و راحت است. همانطور که قبلاً در دوربین‌های بدون آینه دیده‌ایم، در حالت‌های ویدئو و مشاهده زنده می‌توانید فقط به سمت صفحه نمایش اشاره کنید و دوربین را طوری تنظیم کنید که شاتر را کنترل کند و به محض اینکه به سمت صفحه نمایش اشاره کردید، عکس بگیرید. همچنین قابلیت چند لمسی این صفحه نمایش، زوم، کوچک نمایی و تغییر تصاویر گرفته شده را بسیار آسان می کند. در واقع کاربران گوشی های هوشمند به طور کامل با عملکرد آن آشنا خواهند شد. مانند 650D، Canon 700D دارای یک رابط داخلی است که از طریق صفحه لمسی قابل کنترل است و شامل یک منوی Q است که دسترسی به ساختارهای ثانویه را فراهم می کند. خوشبختانه این ویژگی منجر به حذف دکمه های دستی و حلقه نشده است و مانند سایر مدل ها دکمه ها در جای خود باقی مانده اند و عملکرد قبلی خود را در 700D انجام می دهند اما البته کنترل های اضافی بر روی صفحه نمایش اجرا شده است.

لنز Canon EF-S 18-55mm /f/3.5-5.6 IS STM

در کنار دوربین کانن 700D، لنزهای سازگار نیز معرفی شد اگرچه خود دوربین چندان به روز نشده است، اما معرفی این لنزها و امکان خرید آن ها به همراه کیت لنز 18 میلی متری 55 STM جذابیت اصلی آن خواهد بود. این لنزها فوکوس ویدیویی بهتر، تثبیت‌کننده تصویر 4 مرحله‌ای، فوکوس نزدیک‌تر تا فاصله 0.25 متری و عکاسی با دیافراگم دایره‌ای هفت تیغه را تضمین می‌کنند. فوکوس داخلی آن به این معنی است که طول لنز در حین فوکوس کم یا زیاد نمی شود. قیمت لنز 18-55mm IS STM F3.5-5.6249 دلار است اما اگر به صورت کیت دوربین کامل خریداری کنید قیمت آن خواهد بود. کاهش. کسانی که از دوربین فیلمبرداری استفاده می کنند با فوکوس صاف و منطقی آن آشنا هستند و به آن عادت دارند. در حالی که فوکوس دوربین های SLR در حالت فیلمبرداری متوسط ​​است و گاهی اوقات توسط کاربر تعریف می شود، زیرا SLR در حالت نمایش زنده اینطور نیست. برای اینکه بتواند از تشخیص چهره استفاده کند، فقط از فوکوس خودکار تشخیص کنتراست خود استفاده می کند و به همین دلیل است که لنزهای غیر STM فوکوس کندی دارند و نویز بسیار بالایی از موتور و حرکت لنز دارند. اما لنزهای STM تا حدی این مشکل را حل می کنند و امکان فوکوس صاف و بی صدا را فراهم می کنند.

دوربین Canon EOS 700D در دسترس خواهد بود و می توان آن را با یک کیت لنز 18-135 میلی متری خریداری کرد و لنز زوم بالاتر در سایر دوربین های SLR کانن با موتور 40 میلی متری، دوربین های D 650 / 700D / 100D با قیمت بالاتر در دسترس است طراحی شده است تا فوکوس بسیار کم نویز را در حالت ویدیو ارائه دهد و امکان فوکوس دستی مداوم را فراهم کند.

سیستم فوکوس خودکار 700D به گونه ای طراحی شده است که با لنزهای ثابت 18-55 میلی متری، 18-135 میلی متری و 40 میلی متری خانواده لنزهای STM کانن سازگار است و می توان از آن به طور بهینه استفاده کرد. در مقایسه با لنزهای قبلی EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II، نسخه لنز STM کمی بزرگتر برای پوشش قابلیت فوکوس داخلی طراحی شده است و دارای یک حلقه فوکوس دستی در پانل جلوی بدنه است. الکترونیکی است. اجزای لنز را حرکت می‌دهد و از نظر فیزیکی در محدوده زوم کوتاه‌تر از مدل‌های قبلی است. طول آن در محدوده 18 تا 55 میلی متر افزایش یافته است. موتور فوکوس روی لنزهای STM در هنگام استفاده از چشمی اپتیکال بسیار کم صدا بوده و با سرعت باورنکردنی کار می کند و نسبت به مدل های قبلی خود عملکرد عالی و قابل توجهی دارد، اما متاسفانه زمانی که دوربین را در حالت زنده قرار می دهید مانند لنزهای قبلی است. سرعت و عملکرد آن کاهش یافته است و از این نظر کانن همچنان از رقبا عقب است.

موقعیت فیلتر در لنز STM جدید هنوز 58 میلی‌متر است و طراحی فوکوس داخلی آن به این معنی است که در حین فوکوس خودکار نمی‌چرخد و از یک هود لنز گلبرگ استفاده می‌کند.

همانطور که از دوربین های این دسته انتظار داریم، پایه لنز پلاستیکی است و این لنز EF-S فقط با دوربین های APS-C سازگار است. فوکوس خودکار هیبریدی طبق گفته Canon، طراحی سیستم فوکوس خودکار هیبریدی این دوربین در درجه اول ابزاری برای استفاده در فیلمبرداری است. به میزان زیادی و این بدان معناست که اگر در مرکز سوژه خود فوکوس می کنید و سوژه شما در حال حرکت است، دوربین همیشه می داند در کدام جهت فوکوس کند. سیستم هایی که فقط به تشخیص کنتراست متکی هستند، گاهی اوقات دچار مشکل می شوند و برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید چندین بار تمرکز کنند. تصویری که مشاهده می کنید یک منظره با نقاط کانونی است. سیستم فوکوس خودکار دوربین دیجیتال هیبریدی Canon EOS 700D از ترکیبی از قابلیت های تشخیص کنتراست و تشخیص فاز سنسور استفاده می کند. تشخیص کنتراست فول فریم و تشخیص فاز مرکز فریم پوشش داده خواهد شد. نقاط تشخیص کنتراست پراکنده معمولی روی تصویر مشخص می شوند و زمانی که از فوکوس خودکار سریع در نمای زنده استفاده می شود، اعمال می شوند. از قابلیت تشخیص فاز برای تعیین موقعیت جسم و از قابلیت تشخیص کنتراست برای فوکوس بر روی جسم تعیین شده استفاده می شود. با ترکیب این دو فناوری، تاخیرهای قبلی در این زمینه در حین فوکوس به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. در حالی که این سیستم هیبریدی برای عکاسی تمام لنز استفاده می شود، فوکوس دقیق و نویز کم تنها با لنزهای STM امکان پذیر خواهد بود.

طراحی دوربین دیجیتال کانن 700D همانند مدل های دیگرش اما با حداقل تغییرات است و بدنه آن کاملا شبیه به 650D است و این اصلا بد به نظر نمی رسد. دکمه های متعدد و کاربردی در سراسر دوربین پراکنده شده است که بسیار عالی است و صفحه نمایش لمسی و چرخشی پشت آن عکاسی را آسان و لذت بخش می کند. بدنه دوربین از پلاستیک ساخته شده و بسیار مستحکم است و روکش پلاستیکی آن هیچ اثر و ردی بر روی دوربین باقی نمی گذارد و دسته آن باعث می شود دوربین به راحتی در دست قرار گیرد. در 700D کانکتورهای زیادی مانند کابل های USB و HDMI، یک شیار برای کابل شل، یک میکروفون خارجی و یک گیرنده مادون قرمز برای کنترل از راه دور وجود دارد.

بالای دوربین

بالای دوربین 700D میزبان کنترل های اصلی است. یک سوئیچ سه طرفه برای حالت خاموش، روشن و ویدیو که حالت های عکاسی را در اطراف پانل قرار می دهد. دکمه ISO نیز دقیقاً پشت شاتر قرار دارد، بنابراین می توانید به راحتی با فشردن آن و حرکت دکمه کنترل اصلی گرد بدون چشم از صحنه، ISO را تغییر دهید که بسیار مفید است. درست در مقابل کفش داغ، میکروفون استریو دوربین را می بینیم.

با نگاهی به 650D و 700D از بالا، می‌توانیم تفاوت جزئی آنها را در طول لنز و صفحه جدید در 700D مشاهده کنیم.

شما می توانید کیف، سه پایه، فیلتر، کارت حافظه و لوازم جانبی مورد نظر خود را برای این دوربین انتخاب کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی دوربین کانن Canon EOS 700D / Kiss X7i Kit 18-55 STM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی دوربین کانن Canon EOS 700D / Kiss X7i Kit 18-55 STM"، کلیک کنید.