بررسی نیکون دی 3200 / Nikon D3200 kit 18-55

سلام دوستان، امروز اومدم در مورد

نیکون دی 3200 / Nikon D3200 kit 18-55

و تجربیات خودم از استفاده از این دوربین را باهاتون به اشتراک بزارم. این دوربین هم یکی از محبوب‌ترین‌ها در بین عکاسان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به عکاسی و فیلمبرداریه.

بررسی دوربین دیجیتال نیکون D3200

D3200 نسل دیگری از دوربین های نیمه حرفه ای نیکون را ارائه می دهد. یکی از ویژگی های مهم این دوربین سنسور 24 مگاپیکسلی CMOS آن است و این بیشترین تعداد پیکسل هایی است که تا به حال در یک سنسور APS-C مشابه دوربین های Sony Alpha SLT-A65، Alpha 77 و NEX-7 دیده ایم دوربین‌ها، اما مهم‌ترین نکته در کنار این ویژگی دوربین، قیمت باورنکردنی آن تنها 699 دلار است (در حدود قیمت D3100 و Lumix DMC-C G3). ممکن است D3200 یک دوربین انقلابی نباشد، نیازی هم ندارد، اما برای حضور در رقابت کافی است.

علاوه بر تعداد پیکسل های بزرگ، ما شاهد تغییرات ظریف تری در D3200 در مقایسه با نسخه قبلی خود، D3100 با فیلمبرداری Full HD 30fps، صفحه نمایش 920k و قابلیت فرستنده Wi-Fi جدید هستیم. مزایای آشکارتر در مقایسه با D3100. طبق معمول دوربین های نیکون در این سطح، D3200 فاقد موتور فوکوس داخلی و گوه نوردهی خودکار است، فقط یک نسخه ساده از D-Light دارد که اخیراً به عضویت دائمی دوربین های DSLR نیکون درآمده است.

چیزی که در مورد D3200 عجیب به نظر می رسد حذف فیلترهای افکت دوربین است وقتی Olympus فیلترهای هنری جدید را در E-30 معرفی کرد، روند فیلترها در اکثر دوربین ها رایج شد و افزایش یافت، اما لزومی ندارد بی معنی نیست. داشتن آنها به خصوص در دوربین های این سریال. این فیلترها روی دوربین های Nikon D5100 و Colpix P7100 قرار می گیرند و عدم وجود آنها در D3200 گزینه کمی غیرمنتظره برای پردازش مجدد فایل های JPEGS است که می تواند برخی از فیلترها مانند “تصویر کوچک” و “رنگ های انتخابی” را فعال کند.

با وجود این کاستی ها، دوربین دیجیتال D3200 مجموعه ای از ویژگی های مناسب برای این سطح از دوربین ها را ارائه می دهد. با قرار دادن سنسورهای پشت و جلوی دوربین این امکان را برای کاربر فراهم می کند که دکمه شاتر را با یک کنترل مادون قرمز رها کند، قطعا وجود چنین ویژگی را قدردانی می کنیم.

بدون شک با گسترش دوربین های بدون آینه، فشار شدیدی بر بازار SLR وارد خواهد شد. اندازه کوچک دوربین های بدون آینه و ترکیب کلی ویژگی های آن ها که مشابه دوربین های کامپکت است، این دوربین را بهتر از دوربین های DSLR پیچیده می کند. دوربین‌های DSLR هنوز چیزهای زیادی برای ارائه دارند، مانند فوکوس خودکار پیوسته، که هیچ دوربین کامپکت دیگری به جز Nikon 1 V1 و Nikon 1 J1 که دارای سنسورهای CX کوچک‌تری هستند، نمی‌تواند با آن‌ها مطابقت داشته باشد.

در حالی که هر مدل SLR جدید به معنای یک دوربین بهبود یافته با فناوری جدید و منحصر به فرد نیست، D3200 یک دوربین رو به رشد است که کیفیت تصویر و

کارکرد آسان آن حرف اول را می زند و قطعاً رضایت بازار و کاربران آن را جلب خواهد کرد.

مشخصات اصلی دوربین دیجیتال نیکون D3200:

  • سنسور 24 مگاپیکسلی CMOS
  • ISO 100 تا 6400
  • پردازنده Expeed 3
  • صفحه نمایش 3 اینچی 920k
  • فیلمبرداری فول اچ دی 30 فریم بر ثانیه (گزینه 24 و 25 فریم در ثانیه)
  • جک میکروفون
  • 2 گیرنده IR از راه دور
  • عکاسی پیاپی 4 فریم در ثانیه
  • قبولی در آزمون رهبری
  • مقایسه D3200 با همتایان خود

با مقایسه دو دوربین پاناسونیک G3 و D3200، چیزی که بلافاصله توجه را به خود جلب می کند اندازه آنها در مدل G3 است که باعث می شود دوربین کوچکتر به نظر برسد، دوربین بدون آینه پاناسونیک با سنسور متفاوت است. کمی سبکتر و کوچکتر است، اما NEX سونی و NX سامسونگ حتی با سنسورهای APS-C از G3 پاناسونیک بزرگتر نیستند.


دوربین دیجیتال Nikon D3200 از نظر اندازه شبیه به Canon 1100D است و به نظر می رسد که با یکدیگر رقابت می کنند. T3 دوربین بسیار خوبی است اما از نظر قابلیت ها دارای سنسور 12 مگاپیکسلی، فیلمبرداری 720P و صفحه نمایش 320k است.

Wi-Fi اختیاری (WU-1a) نیکون یک فرستنده Wi-Fi اختیاری برای دوربین به همراه D3200 معرفی کرده است که WU-1a به سوکت USB متصل می شود و به کاربر امکان انتقال و انتشار تصاویر را از طریق نرم افزار ارائه شده توسط تبلت نیکون می دهد. . یا گوشی های هوشمند این دستگاه اجازه می دهد تا خروجی دوربین از راه دور توسط دستگاه های هوشمند تا فاصله 49 فوتی ضبط شود، اما امکان کنترل تنظیمات دوربین وجود ندارد. این نرم افزار با نسخه iOS در ابتدا برای گوشی ها و تبلت های اندرویدی در پاییز 2012 عرضه می شود اما راه اتصال این دستگاه به دوربین نیز کمی آخرین راه حل است زیرا احتمال خاموش شدن آن وجود دارد. ناخواسته .طراحی و بدنه

3200 از نظر بدنه شباهت زیادی به D3100 دارد، اما چیدمان کنترل ها در دو قسمت کمی تغییر کرده است، چیزی که در D3100 ندیدیم وجود یک فرستنده از راه دور مادون قرمز در پشت بالای دوربین است. . در سمت چپ، جلوی دستگیره، D3200 دکمه پخش زنده و ضبط ویدیوی مشترک در پشت را از دست داده است و در عوض دوربین اکنون یک دکمه پخش زنده جداگانه در پشت و یک دکمه جداگانه دیگر ضبط ویدیو دارد. بالای دوربین درست زیر دکمه شاتر.


اگر از بالا به دوربین نگاه کنیم ابتدا فلاش و کفش استاندارد آن نمایان می شود. این کفش با تمامی اسپیدلایت های نیکون سازگار است. قسمت سمت چپ بالای دوربین دکمه ای ندارد و کاملا خالی است، اما قسمت سمت راست مجموعه ای از کنترل ها را در خود جای داده است که در ادامه متن توضیح خواهیم داد. کنترل های بالای دوربین (سمت راست)


قسمت بالای دوربین نیکون D3200 حاصل دکمه های جدید و اضافه است که در مقایسه با مدل قبلی خود دارای دکمه اختصاصی ضبط است و در کنار آن، قسمت بالای دوربین D3200 توسط دکمه INFO اشغال شده است و با حذف ( ط) دکمه های اطلاعات و یک دکمه؟ بسیار ساده است. این دکمه اطلاعات بسیار مفیدی در مورد تنظیمات منو به کاربران جدید می دهد. کنترل های دوربین جلو

D3200 دکمه فلاش چند کاره نیکون را حفظ می کند. این دکمه برای رها کردن فلاش و نگه داشتن آن در ترکیب با چرخ کنترل برای تغییر جبران نوردهی فلاش استفاده می شود. همچنین از دکمه Fn می توان برای کنترل چهار تنظیمات مختلف (اندازه/کیفیت، ISO، تعادل رنگ سفید، نوردهی D) استفاده کرد که با نگه داشتن این دکمه و چرخاندن چرخ کنترل قابل تنظیم است.

کنترل دوربین عقب

3200 از پشت شبیه به D3100 به نظر می رسد، اما یکسان نیست. بزرگترین و بارزترین تغییر در مقایسه با D3100 حذف دکمه پخش زنده و ویدیوی ترکیبی از این تست است که جایگزین آن شده است. دکمه L7 که مشابه دوربین های Nikon D800 و D4 است. بر خلاف دوربین های حرفه ای، در این بخش تفاوتی بین عملکردهای عکاسی پیاپی و استریم وجود ندارد.

خوب یا بد بودن جدا کردن دکمه‌های پخش زنده و ضبط ویدیو بستگی به این دارد که آیا طرح‌بندی کنترل به سبک قدیمی را دوست داشتید یا خیر. با این حال، پس از استفاده از D3100 و D7000، نیکون تصمیم گرفت رویکرد جدیدی را در پیش بگیرد. کنترل‌های قدیمی خوب بودند، اما داشتن کلیدهای میانبر و دکمه‌های ویژه همیشه سرعت کنترل را افزایش می‌دهد و دکمه کنترل را درست بالای دکمه حذف در گوشه سمت چپ پایین دوربین اضافه می‌کند.

نکته ای که می توان نادیده گرفت اما مهم است پورت IR پشت دوربین است که یکی از دو پورت IR دوربین نیکون D3200 است. این پورت به شما امکان می دهد با استفاده از ماژول مادون قرمز داخلی از پشت دوربین از راه دور عکس بگیرید. همانطور که قبلا ذکر شد D3100 فاقد این ویژگی بود و به همین دلیل اضافه شدن دو پورت IR به دوربین دیجیتال D3200 ضروری است. خبر بسیار خوشحال کننده

اندازه و برش چشم

یکی از ویژگی های دوربین های DSLR که از دید پنهان است، اندازه چشمی دوربین است. در واقع، چشمی بزرگتر به معنای کادربندی و فوکوس راحت تر است، چندین چشمی متفاوت از آنها در اندازه وجود دارد.


اساساً چشمی D3200 همانند نمونه های قبلی خود است و پوشش 95 درصدی و بزرگنمایی 8 برابری را ارائه می دهد. شاید این اعداد زیاد به نظر نرسند اما در عکاسی معمولی D3200 دارای چشمی با هود و زوم است، اندازه این چشمی بزرگتر از Canon EOS 1100D با زوم 48 برابر است و البته کوچکتر از Pentax K-rs با زوم 54 برابری، اما این چشمی اصلا قابل مقایسه با چشمی های D800 و D7000 نیست.

قسمت های بدن

پورت‌های D3200 در سمت چپ دوربین قرار گرفته‌اند و سمت بالا شامل ورودی میکروفون، پورت USB/AV، کانکتور HDMI و یک سوکت کنترل از راه دور سیمی/GPS است که می‌تواند به عنوان یک Wi-Fi اختیاری WU-1a استفاده شود. آداپتور از طریق پورت USB / AV. تمامی پورت ها برای محافظت بیشتر زیر یک پوشش پلاستیکی قرار دارند.

یک گیرنده IR دوم در پشت D3200 طراحی شده است که خوشحال است که دوباره آن را در این دوربین دارد زیرا D3100 یکی نداشت.

برخلاف بسیاری از مدل های آماتور در این سطح، نیکون درب جداگانه ای را برای کارت محور خود در نظر گرفته است که بسیار مناسب تر از درب معمولی محفظه باتری/حافظه است.

این کفش با تمام فلاش های نیکون سازگار است. با فلاش کناری نه تنها قدرت بیشتری نسبت به فلاش دوربین دارید، بلکه می توانید گروه فلاش های جانبی را از طریق فلاش دوربین کنترل کنید.

محفظه باتری به شکل بسیار باریک در قسمت پایین و داخل دستگیره طراحی شده و دارای درب فلزی مخصوص می باشد.

سوکت سه پایه نیز درست در مرکز قسمت پایینی دوربین طراحی شده است که به اندازه کافی از درب باتری فاصله دارد که اتصال دوربین به سه پایه برای باز شدن درب باتری مشکلی ندارد.

3200 از یک باتری 7.7 وات ساعت EN-E114 استفاده می کند. این مقدار قدرت برای گرفتن 540 عکس با شارژ کامل کافی است.

شما می توانید کیف، سه پایه، فیلتر، کارت حافظه و لوازم جانبی مورد نظر خود را برای این دوربین انتخاب کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی نیکون دی 3200 / Nikon D3200 kit 18-55" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی نیکون دی 3200 / Nikon D3200 kit 18-55"، کلیک کنید.