4 کاری که قبل از لیزر فرکسل باید انجام بدید

لیزر فرکسل (Fraxel Laser) یک تکنولوژی پیشرفته برای بهبود وضعیت پوست است که با ایجاد نواحی میکروسکوپی در پوست، به ترمیم و بازسازی آن کمک می‌کند. کاربردهای اصلی آن شامل رفع چین و چروک‌ها، درمان جای زخم و اسکار، کاهش لکه‌های پوستی و بهبود بافت پوست است. این تکنولوژی توسط شرکت آمریکایی Solta Medical توسعه یافته است.

آیا لیزر فرکسل در آقایان منجر به ازبین رفتن موی صورت در آنها می شود ؟

با توجه به متفاوت بودن کرومافور هدف در لیزر فرکسل با لیزر موی زائد : انجام لیزر فرکسل ، آسیبی به موی صورت نمی رساند و مو به رشد خود ادامه خواهد داد . به زبان ساده تر لیزر فرکسل باعث از بین رفتن موی صورت نمی شود .

لیزر فرکسل چیست

با سلام و عرض خسته نباشید. من یه جای بخیه ی عمیق خیلی قدیمی بین دو تا ابروهام دارم.میتونم با لیزر فرکسل برطرفش کنم؟ چون نزدیک چشمه ضرری برای چشم نداره؟ چشمم رو هم لیزیک کردم. مشکلی پیش نمیاد؟

با سلام . دوست عزیز جهت پاسخ به شما نیاز به معاینه ضایعه پوست شما دارم ؛ ولی احتمالا قبل از لیزر احتیاج به یک جلسه جراحی ترمیمی روی اسکار دارید . جهت جلوگیری از آسیب به چشم از شیلدهای محافظ مخصوص استفاده می شود .

سلام . من حدود 10روزه فرکسل آر اف روى صورتم انجام دادم. حدود 3-4 روز ورم و قرمزى داشتم بعدش برطرف شد و به حالت قبلم برگشتم ولى تاثيرى روى پوستم احساس نمى کنم مى خواستم بپرسم آيا زمان بيشترى براى تاثير نياز هست ؟

با سلام . دوست عزیز شما می توانید با انجام لیزر فرکسل دی اکسید کربن نتایج چشمگیرتری را تجربه نمائید ولی مراقبت بعداز آن سخت تر از آر اف است .

با سلام خدمت شما دکتر عزیز کرمهای ترمیمم کننده را بعداز لیزر صورت تا رفع قرمزی باید زد یا بعد از پوسته ریزی وگذشتن 7 تا 10 روز دیگر نباید ادامه داد وفقط باید از ضد افتاب استفاده کرد میشود از ترمیم کننده سبک وهمزمان رویش ضدافتاب بعداز پوسته ریزی تا 2 هفته استفاده کرد

با سلام . دوست عزیز بهتر است بعد از ریزش دلمه ها به جای کرم های ترمیم کننده سفید رنگ از کرم های ترمیم کننده ضد التهاب و قرمزی استفاده شود ؛ مصرف ضدآفتاب نیز ضروری است .

سلام شما در همه نوشته هاتون در مورد اقدامات پس از لیزر تاکید کردید از مانیتور استفاده نکنید آیا این شامل لپ تاب و یا گوشی های تلفن هوشمند هم میشه ؟ ممنونم

بلی دوست عزیز این محدودیت هر منبع تولید کننده نور را شامل می شود.

با سلام خدمت شما اقای دکتر صورت من جای جوش دارد می خواستم ببینم روش میکرودرم برای رفع جای جوش مناسب است یا لیزر با تشکر

با سلام هر دو روش به کاهش اسکارها کمک می کند ولی اثر لیزر به مراتب چشمگیرتر از میکرودرم است.

سلام ، آیا لکه های ایجاد شده در اثر لیزر فرکسل در جلسه بعدی لیزر درمانی ازبین خواهد رفت ؟

با سلام لیزر مجدد تا زمان رفع لکه ها را توصیه نمی نمایم ؛ درمان داروئی در این شرایط بسیار کمک کننده است . لازم است قبل از لیزر مجدد علت ایجاد لک بررسی شود تا در نوبت دوم با این عارضه روبرو نشوید .

 

من میخوام برای لک زیر چشمم که بعد از جراحی بوجود امده لیزر کنم ایا کار درستیه ؟

با سلام لیزر در رفع این نوع تیرگی چندان موثر نیست .

سلام میخواهم برای بار دوم لیزر فراکشنال برای جوانسازی انجام بدهم . من نمیتوانم برای یک هفته در منزل بمانم . آیا میتوانم پس از یک روز صورتم را با ماسک بپوشانم و از خانه بیرون بروم؟در دفعه اول با اینکه هوا هم گرم بود (خرداد ماه) مشکلی پیدا نکردم

با سلام دوست عزیز بهتر است از رادیو فرکونسی فرکسل یا لیزر فرکسل استفاده نمائید تا سریع تر بتوانید به سر کار خود برگردید .

سلام آقای دکتر من الان 3 روزه که لیزر فرکسل برای جای جوش هام انجام دادم و مداوم کرم های ترمیم کننده استفاده کردم امروز بعد از 3روز حمام رفتم و صورتم رو شستم پوستم وحشتناک زبر شده و دانه های سیاه روی آن قرار گرفته پزشکم گفت بعد از سه روز معمولا پوستت میریزه اما امروز هیچی نریخت صورتم خیلی وحشتناک شده میترسیدم خودم رو نگاه کنم خواستم بپرسم ممکنه اصلا نریزه و همین حالت بمونه ؟ افسردگی گرفتم خیلی استرس دارم اگه نریزه باید چیکار کنم

دوست عزیز بسته به ژول مورد استفاده و قدرت ترمیم پوست ، گاهی 7 تا 10 روز برای ریختن دلمه ها زمان لازم است . نگران نباشید دلمه ها حتما از پوست جدا می شود ولی از کندن آنها خودداری فرمائید و از کرم های ترمیم کننده استفاده نمائید .

سلام . سوال داشتم ؟؟؟ من امروز فرکسل کردم میخواستم بدونم کرم مغذی رو کی باید بزنم ازهمین امروز یا روز بعدازفرکسل ؟؟ و اینکه کرم ترمیم کننده رو چند ساعت به چند ساعت باید بزنم

با سلام مصرف کرم های ترمیمی بلافاصله بعد از لیزر در اتاق لیزر آغاز می شود و تا 3 بار در روز قابل تجدیداست .تا بهبودی زخم ها از مانیتور دوری نمائید .

با سلام و احترام آیا ممکن است که ژل پاژ تزریق شده در ناحیه اخم( حدود 12 سال پیش) با لیزر فرکسل از بین برود؟

با سلام دوست عزیز با توجه به عمق قرارگیری ژل تزریقی ، لیزر فرکسل را در درمان این مورد توصیه نمی نمایم .

با سلام اقای دکتر چند روز طول میکشد تا دلمه هابه طور کلی بریزد؟

با سلام دوست عزیز با توجه به پارامترهای مختلفی همچون میزان انرژی استفاده شده و مراقبتهای بعد از لیزر بین 5 الی 8 روز بعد دلمه ها می ریزند .

باسلام. من دیروز لیزر فراکشنال انجام دادم ودکتر به من توصیه کردن تا دوروز صورتم را نشویم ومدام کرم ترمیم کننده و زینک اکساید استفاده کنم.ایا بعد از شستشو هم باید کرم به صورت مداوم به صورتم باشد در این صورت تا چند روز؟ومیتوانم استحمام کنم وصورتم را در صورت نیاز چند بار در روز بشویم؟

با سلام دوست عزیز استفاده از مانیتور تا یک هفته ممنوع است !! استفاده از کرم ترمیم کننده تا ریزش کامل دلمه ها ضروری است . توصیه من به بیمارانم از دو روز بعد از لیزر استحمام روزانه می باشد ( بدون استفاده از شوینده و بدون پاشیده شدن مستقیم آب دوش به محل لیزر ) ؛ با این وجود در مورد شستشو حتما از پزشک معالجتان کسب تکلیف کنید .

با سلام منم حدود10روز پیش لیزر فرکسل برای کبودی و چروک دور چشمم انجام دادم که هیچ تاثیری نداشت!آیا زمان بیشتری واسه تآثیر نیاز داره؟پزشک معالجم گفته که2جلسه کافیه در حالی که من شنیدم حداقل3جلسه درمان نیازه لطفا راهنماییم کنید.سپاس

با سلام دوست عزیز لیزر در رفع چروک دور چشم به شما کمک خواهد نمود ولی گاهی تاثیری بر تیرگی دور چشم نخواهد داشت . با توجه به شدت چروک و محل آن و سن شما گاهی استفاده از تزریق بوتاکس در کنار لیزر باعث نتایج چشمگیرتری می شود . گاهی به چند ماه زمان برای قضاوت در مورد نتایج لیزر نیاز است . من به بیمارانم 3 تا 6 جلسه لیزر را پیشنهاد می نمایم .

سلام من چند روز پیش لیزر فرکسل واسه دور چشمم استفاده کردم که خیلی ورم کرده به حدی که چشمم به زور باز میشه علتش رو میشه بفرمایید؟

با سلام دوست عزیز استفاده از مانیتور برای شما ممنوع است !!تورم شدید اگر بعد از 72 ساعت ادامه یافته علل مختلفی چون مراقبت ناکافی شما ، شدت بالای انرژی مورد استفاده در حین لیزر ، حساسیت به کرم ترمیم کننده ، عدم قرار دادن بالش اضافه در حالت خوابیده و … داشته باشد .

سلام. آيا از ليزر فركشنال مي توان براي از بين بردن خال جانكشنال ( خالهاي ريز و قهوه اي تيره) استفاده نمود؟ نياز به چند جلسه ليزر دارد؟ در مورد كك و مك چي؟

با سلام کک مک و خال های بسیار سطحی توسط لیزر فرکسل از بین می رود ولی تخریب خال های تیره تر نیاز به لیزر co2 فرکشنال، کوتر یا RF دارد.

سلام من چند ماه پیش لیزر فراکشنال انجام دادم سه نوبت که 2 نوبت اول خوب بود ولی بار سوم شدتش رو بالا بردن و صورتم لک شد خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید که واسه بهبود اید هیپر پیگمانته شدن چه کنم؟لطفا جوابمو زود تر بدین .نگرانم

با سلام درمان های متنوعی با توجه به فاصله زمانی از ایجاد هیپرپیگمانتاسیون جهت رفع آن وجود دارد که نیاز به مراجعه به متخصص مجرب پوست جهت بررسی وآغاز سریع درمان دارد .

با سلام ایا بعد انجام لیزر فرکسل برای صورت حتما بایستی کرم ترمیم کننده استفاده کرد؟ایا نیازی هست قبل ریختن دلمه ها محل را مرطوب نگه داریم؟

باسلام دوست عزیز استفاده از کرم های مرطوب کننده یا کرم های ترمیم کننده بعد از لیزر ضروری است . با توجه به کاهش زمان ترمیم محل لیزر به دنبال مصرف ترمیم کننده ها نسبت به مصرف مرطوب کننده ها توصیه من به بیمارانم مصرف کرم های ترمیم کننده است . به یاد داشته باشید که هر چه زخم شما زودتر خوب شود احتمال ایجاد عوارض ناخواسته بعد از لیزر کمتر خواهد بود .

سلام چند روز بعد از لیزر فرکسل دلمه ها کاملا ریخته شده است ؟

سلام ، بسته به شدت انرژی مورد استفاده توسط پزشک و مراقبت شمابین روز 4 7 دلمه ها خواهد ریخت.

سلام ؛ چند ساعت بعد از فرکسل می توان غذا خورد ؟

محدودیتی برای غدا خوردن بعد از لیزر فرکسل وجود ندارد و شما می توانید بلافاصله بعد از لیزر بخورید و بیاشامید .

سلام به شما.دكتر من روي گونه هام جاي اسكار دارم دكترم گفتن كه ليزر كن در 3 جلسه جلسه اي 200000 تومان و نيجه بگير اما به دليل هزينه بالا و اينكه قبلا يك بار انجام دادم و سوختگي صورت داشتم از عوارض آن مي ترسم .پيشنهاد كردن 10 جلسه ميكرودرم انجام بدم نظر شما چيه؟

با سلام دوست عزیز هزینه 10 جلسه میکرودرم از 1 جلسه لیزر بیشتر است و به نظر من اثربخشی آن کمتر خواهد بود ؛ پس بهتر است جهت صرفه جوئی در هزینه در کنار کسب نتیجه بهتر لیزر انجام دهید . میکرودرم را به بیمارانی که امکان یک هفته استراحت در منزل بعد لیزر را ندارند توصیه می نمایم .

سلام من حدود 10روزه فرکسل آر اف روى صورتم انجام دادم. حدود 3-4 روز ورم و قرمزى داشتم بعدش برطرف شد و به حالت قبلم برگشتم ولى تاثيرى روى پوستم احساس نمى کنم مى خواستم بپرسم آيا زمان بيشترى براى تاثير نياز هست؟

با سلام دوست عزیز شما می توانید با انجام لیزر فرکسل دی اکسید کربن نتایج چشمگیرتری را تجربه نمائید ولی مراقبت بعداز آن سخت تر از آر اف است .
شاد باشید

با سلام وخسته نباشید .من لیزر فراکشنال کردم بعداز 3 روز دلمه ها ریختن به نظر شما جای قرمزی تا چند روز دیگه پاک میشه واز ترمیم کننده سیکاکتیو استفاده میکنم وجلسه اول هست که لیزر میکنم

با سلام دوست عزیز به علت کنده شدن زود هنگام دلمه ها قرمزی صورت شما کمی طولانی خواهد شد ؛ توصیه من مراجعه به پزشک معالجتان جهت بررسی شدت اریتم و تجویز داروی مورد نیاز ، در کنار مصرف مدام ضدآفتاب با حجم زیاد تا زمان رفع قرمزی است .

عکس قبل و بعد لیزر فرکسل

یا سلام و ارادت فراوان. جای جوش روی صورت من به صورت تو رفتگی شده و در اثر لاغرشدنم صورتم افتاده و پوست صورتم نرم و شل هست اگر لیزر فرکسل کنم این دو مورد از صورتم برطرف میشه به همراه جای جوش افتادگی پوستم هم خوب میشه یا نه آیا رنگ پوست در جوابگویی به مراحل درمان نقشی دارد یا نه و اگر دارد پوستهای سفید بهتر جواب میدن یا تیره ها

با سلام دوست عزیز هیچ روشی به تنهائی نمی تواند تمام مشکلات پوست شما را حل نماید ؛ به شما توصیه لیزر در کنار تزریق فیلر ( پرکننده ) در اولین قدم و سپس ارزیابی مجدد وضعیت پوستتان جهت اقدامات تکمیلی را می نمایم . احتمال ایجاد عوارض ناخواسته در پوست های روشن کمتر از پوست های تیره است .

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "4 کاری که قبل از لیزر فرکسل باید انجام بدید" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "4 کاری که قبل از لیزر فرکسل باید انجام بدید"، کلیک کنید.