بررسی نیکون Nikon D5500 kit 18-55 VR II


بررسی دوربین دیجیتال نیکون D5500

دوربین دیجیتال SLR حرفه ای نیکون d5500

دوربین دیجیتال Nikon D5500 اولین دوربین SLR نیکون است که به سنسور 24.2 مگاپیکسلی مجهز شده است. این دوربین نسل پیشرفته تری از دوربین دیجیتال Nikon D5300 است و عملکرد بسیار بهتری نسبت به آن مدل دارد. به غیر از بهبودهایی که برای کاهش صدای دوربین در هنگام عکسبرداری در مدل Nikon D5500 انجام شده است، سایر ویژگی ها به خصوص کیفیت تصویر در این دوربین تقریباً مشابه دوربین Nikon D5300 است. اما همانطور که گفته شد، مدیریت بهتر مدل جدیدتر باعث می شود کاربران بیشتری مدل جدیدتر را بخواهند. این دوربین در حال حاضر در فروشگاه های اینترنتی با کیت لنز 55-18 به قیمت 680 یورو به فروش می رسد.

سه چیز برای ایجاد یک عکس منحصر به فرد با دوربین SLR مورد نیاز است. لنز عالی، سنسور تصویر با کیفیت و پردازنده استاندارد. هر سه فاکتور در دوربین نیکون D5500 به بهترین شکل وجود دارد. سنسور 24.2 مگاپیکسلی این دوربین با کیفیت بالا که فیلتر پایین گذر در آن حذف شده است تا بتوان از حداکثر وضوح سنسور استفاده کرد، همراه با پردازنده EXPEED 4 و لنزهای با کیفیت نیکور، همگی منجر به در دسترس بودن بسیار بالا می شوند. برای کاربری که می تواند آنها را به هر اندازه و شکلی که می خواهد بدون ترس از کاهش وضوح و وضوح برش دهد.

ویژگی های اصلی دوربین دیجیتال نیکون D5500

  • سنسور 24.2 مگاپیکسلی CMOS بدون فیلتر پایین گذر برای جلوگیری از کاهش وضوح تصویر
  • فوکوس خودکار 39 نقطه ای
  • سنسور تشخیص نقطه RGB 2016 می تواند برای ردیابی اشیاء سه بعدی در AF-C استفاده شود
  • حساسیت 100-25600 با حساسیت سفید 51100 و حساسیت سیاه 102400 و قابلیت تشخیص حالت های سفیدی
  • قابلیت عکاسی با سرعت 5 فریم در ثانیه
  • حداکثر سرعت شاتر 1.8000 ثانیه است
  • صفحه نمایش تاشو 3.2 اینچی با وضوح 1030000 نقطه
  • کیفیت فیلمبرداری Full HD با رزولوشن 1920×1080
  • بدنه از فیبر کربن و پلاستیک تقویت شده با طراحی بسیار فشرده و سبک ساخته شده است
  • اتصال به WiFi، NFC

طراحی و مدیریت بدنه

دوربین نیکون D5500 نیکون بدنه ای جمع و جور و کوچک دارد و نسبت به دوربین نیکون D5300 سبکتر و کوچکتر است. اما این بدان معنا نیست که طراحی بدنه مینیاتوری است. وزن این دوربین 420 گرم است که 60 گرم سبکتر از Nikon D5300 است. این دوربین مانند Nikon D750 از چسبندگی عمیق تری نسبت به دوربین های SLR قبلی برخوردار است و احساس راحتی بیشتری را به کاربر می دهد. منحنی های بدنه مناسبی در انتهای دسته دوربین طراحی شده است که جای انگشتان دست است و راحتی و اطمینان بیشتری به عکاس می دهد. جنس بدنه این دوربین با سایر مدل ها متفاوت است و به جای آلیاژ منیزیم و پلی کربنات از کامپوزیت فیبر کربن و پلاستیک تقویت شده استفاده شده است. این امر به نیکون اجازه داد تا با استفاده از مواد کمتر به دوام مطلوب در بدنه دوربین دست یابد.

شکل ظاهری بدن، ساختار اسکلت و لایه های آن کاملا مشابه است دوربین نیکون D5300 اما حس دیگری دارد در دو قسمت دوربین (یکی در لبه بالایی و دیگری در سطح پشتی دوربین) دو دکمه برای انتخاب تنظیمات تعبیه شده است که در کنار پیچ تنظیم PASM تعادل خوبی در جهت دسترسی و دسترسی ایجاد می کند. کنترل تنظیمات در دوربین

دکمه “i” برای دسترسی آسان تر از نزدیک شاتر به پد دوربین عقب منتقل شده است، اما مکان آن هنوز برای کاربر آشناست.

صفحه نمایش و عملکرد نیکون D5500

تغییر بزرگ! صفحه نمایش دوربین Nikon D5500 Nikon حساس به لمس است در حالی که مدل قبلی اینگونه نبود. مانند تنظیمات دستی معقول و طراحی دوستانه و صمیمی بدنه دوربین، صفحه نمایش آن نیز دارای یک لولای قابل جابجایی و تاشو است که عکاسی در زوایای خاص و عجیب را آسان می کند.

کیفیت این صفحه نمایش نیز مناسب است. اندازه آن 3.2 اینچ و رزولوشن آن 1040000 نقطه است که رنگ و وضوح تصاویر را به خوبی ارائه می کند.

چشمی این دوربین منشوری است که نسبت به منشورهای چشمی که در دوربین های قبلی استفاده می شد بزرگتر و شفافتر است و بزرگنمایی آن 0.82 برابر است که بیشتر از مدل نیکون D5200 نیکون است.

در نهایت این دوربین مجهز به وای فای است که انتقال عکس و فیلم به گوشی های هوشمند و تبلت ها را آسان می کند. علاوه بر این، گوشی هوشمند یا تبلت کاربر می تواند به عنوان یک نمایشگر خارجی عمل کند و با اتصال به دوربین به عنوان یک دستگاه کنترل از راه دور، شاتر دوربین را کنترل کند. اما از سوی دیگر گزینه GPS از این دوربین حذف شده است در حالی که این گزینه در مدل ارزانتر و قدیمی نیکون D5300 وجود داشت. آیا این یک ضعف است؟ از یک منظر بله، چون قابلیت چسباندن موقعیت عکس به عکس ها از بین می رود، اما از طرف دیگر، واقعاً عکاس چقدر از این ویژگی استفاده می کند؟

دوربین نیکون D5500 نیکون مشابه دوربین کانن 760D است اما دوربین کانن تنظیمات دستی بیشتری دارد. به همین دلیل دوربین نیکون D5500 نیکون گزینه خوبی برای عکاسانی است که سادگی را ترجیح می دهند.


کیفیت ضبط این دوربین Full HD Full HD با رزولوشن 1920×1080 می باشد که با فرمت MPEG-4 AVC/H با فریم ریت 60، 30، 25 و 24 بر ثانیه قابل ضبط می باشد. در حین تصویربرداری، فوکوس خودکار به همراه سنسور تشخیص چهره و متریک و ردیابی سوژه کاملاً فعال هستند و وضوح تصویر و سوژه های مورد نظر را تضمین می کنند.

از دیگر ویژگی های قابل توجه می توان به جک هدفون اشاره کرد که برای ضبط صداهای محیطی بسیار مفید است، ضمن اینکه میکروفون دوربین نیز وضوح خوبی در هنگام ضبط صداها دارد.

شما می توانید کیف، سه پایه، فیلتر، کارت حافظه و لوازم جانبی مورد نظر خود را برای این دوربین انتخاب کنید.


آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی نیکون Nikon D5500 kit 18-55 VR II" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی نیکون Nikon D5500 kit 18-55 VR II"، کلیک کنید.