چه برندی برای تزریق ژل لب اسفاده کنیم

یک روش درمانی برای تغییر فرم لب ها و دست یابی به فرم دلخواه است. معمولا سعی می شود برای حجیم سازی و تغییر فرم لب ها، از ژل هایی استفاده شود که بیشترین سازگاری را با بافت لب داشته باشند و نیز به کمترین مقدار ممکن باشد. ژل های مورد استفاده در زیباسازی لب ها، از نظر ماندگاری شامل ژل های موقت، نیمه دائمی و دائمی می شوند.

چه برندی برای تزریق ژل لب اسفاده کنیم

چرا باید بهترین نوع ژل را انتخاب کنیم ؟

معمولا استفاده از ژل های دائمی توصیه نمی شود. زیرا در بسیاری مواقع، افراد بعد از تزریق ژل به دلایل مختلف پشیمان می شوند یا از نتیجه تزریق ژل احساس رضایت نمی کنند. در چنین شرایطی، اگر فرد از ژل های موقت استفاده کرده باشد، این امکان وجود دارد که با استفاده از آنزیم های تزریقی، ژل حل شود و چهره فرد بدون هیچ عارضه ای به حالت قبل برگردد؛ اما ژل های دائمی قابل تجزیه نیستند و اثرات آن ها ماندگار است. علاوه بر این، ژل های دائمی گاهی حاوی مواد سرطان زا هستند. جذب این مواد و ورود آن ها به جریان خون، عواقب خطرناکی به دنبال دارد. بنابراین نوع ژل تزریقی در تزریق ژل لب بسیار مهم است. با مطالعه مقاله فیلر لب میتوانید فرق بین فیلر لب با ژل لب را متوجه شوید.

ما در این مقاله به بررسی برخی از معتبرترین ژل های تزریقی می پردازیم.

ژل های بر پایه اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک در ترکیب با مرطوب کننده ها، کرم های جوان کننده و سرم های صورت برای حفظ رطوبت پوست استفاده می شود. این ماده یکی از موثرترین و اساسی ترین مواد مورد استفاده در محصولات زیبایی و جوانسازی است.

ماندگاری ژل های اسید هیالورورنیک حدود ۶ الی ۱۸ ماه است. بعد از این مدت، ژل به شکل طبیعی جذب می شود و فرد نیاز به مراجعه مجدد به کلینیک و تزریق ژل دارد.

عوارضی از قبیل تورم و کبودی بر روی لب ها در ژل های بر پایه اسید هیالورونیک بسیار کم است.

پروفایلو تنها ژل هیبرید مبتنی بر هیالورونیک اسید است. در این ژل اسید هیالورونیک با وزن مولکولی کم و اسید هیالورونیک با وزن مولکولی زیاد با یکدیگر ترکیب شده اند. این دو نوع اسید هیالورونیک در ترکیب پروفایلو بدون اتصال دهنده های شیمیایی به یکدیگر متصل شد می شوند.

پروفایلو حاوی ۳۲ میلی گرم اسید هیالورونیک با وزن مولکولی کم و ۳۲ میلی گرم اسید هیالورونیک با وزن مولکولی بالا است. در یک سرم حاوی ۳۲ سی سی پروفایلو، ۶۴ میلی گرم اسید هیالورونیک وجود دارد. این مقدار اسید هیالورونیک یکی از بالاترین غلظت های اسید هیالورونیک در محصولات جوانسازی و زیبایی است.

ویژگی های منحصر به فرد پروفایلو

ترکیب منحصر به فرد پروفایلو سبب ویژگی های خاصی در این محصول شده است. برخی ویژگی های شاخص این محصول جدید به شرح زیر است:

  • ترکیب هیبرید حاصل از اسید هیالورونیک با وزن مولکولی بالا و پایین، نسبت به اسید هیالورونیک با وزن مولکولی پایین، منجر به آزادسازی طولانی مدت اسید هیالورونیک می شود. این نحوه عملکرد، برای بازسازی پوست بسیار مطلوب است. همچنین ترکیب جدید این محصول، نسبت به اسید هیالورونیک با وزن مولکولی بالا در برابر آنزیم های طبیعی تجزیه کننده  اسید هیالورونیک، مقاومت بیشتری دارد؛
  • ترکیب هیبرید پروفایلو سبب افزایش کلاژن سازی نوع I  و III در فیبروبلاست و کلاژن نوع IV و VII در کراتینوسیت ها می شود. به همین دلیل هیدراتاسیون در درم و اپیدرم با کیفیت بهتری صورت می گیرد؛
  • پروفایلو لیفت طبیعی و قوی در کل پوست ایجاد می کند.

تزریق پروفایلو

  • چانه : محل تلاقی خط فرضی عمودی از وسط چانه و خط افقی از ۳/۱  فوقانی همان خط، ۵/۱ سانتی متز به سمت گوشه لب؛
  • تراگوس : جلوتر از قسمت پایین تراگوس؛
  • برآمدگی گونه : ۲ سانتی متر خازج از گوشه خارجی چشم؛
  • پایه بینی : محل تلاقی خط فرضی از پره بینی به تراگوس و خط فرضی عمودی از وسط مردمک؛
  • زاویه ماندیبولار : ۱ سانتی متر بالاتر از زاویه مندیبل.

پس از تزریق رووفیل به زیر پوست، کلاژن سازی و تولید اسید هیالورونیک بیشتر می شود و همین تغییر سبب افزایش سفتی و لیفتینگ پوست خواهد شد.

  • رووفیل فایل برای بهبود چین و چروک های سطحی پوست استفاده می شود و اثرات آن به مدت ۱۰ ماه ماندگار خواهد بود.
  • رووفیل پلاس به منظور درمان چین و چروک های عمیق و متوسط پوست به کار برده می شود و سبب بهبود خاصیت ارتجاعی پوست نیز می شود. اثرات این محصول ۱۲ ماه ماندگار است.
  • رووفیل اولترا محتوی اولیگوپپتیدهای ۷۲ است که فرآیند تجزیه اسیدهیالورونیک در پوست را محدود می کنند. از این محصول شرکت Cargen نه تنها در اصلاح چین و چروک های متوسط و عمیق پوست استفاده می شود، بلکه به منظور لیفت پوست صورت، بدون نیاز به جراحی نیز کاربرد دارد. این ژل که به لایه های عمیق پوست تزریق می شود، در بهبود چین و چروک ها و خطوط نواحی خاص صورت از قبیل ناحیه پیشانی، گونه، فک، چانه و بینی استفاده می شود.

تئوسیال

تئوسیال یکی دیگر از معتبرترین برندهای ژل های تزریقی است که در کشور سوئیس تولید می شود. ژل های تولیدی این کمپانی سوئیسی نیز بر پایه اسید هیالورونیک و غیرحیوانی هستند. این ژل ها دارای خاصیت الاستیسیته (کشسانی) و آبرسانی عالی هستند. ترکیب و فرمولاسیون این ژل ها به گونه ای است که برای پوست های حساس نیز قابل استفاده هستند.

 محصولات این برند، برای درمان چین و چروک های سطحی و عمیق و حجم دهی به لب ها ساخته شده اند. ژل های تئوسیال بر اساس محتوای اسید هیالورورنیک و پیوندهای موجود در آن، کاربردهای متفاوتی دارند.

  • افزایش حجم لب؛
  • شکل دهی به لب؛
  • پرکردن چین و چروک های دهان.

بر اساس بررسی های بالینی، ژل تئوسیال کیس حدود ۹ الی ۱۲ ماه ماندگاری دارد؛ اما به هر حال ماندگاری اثرات این ژل متاثر از عواملی از قبیل سن، نوع پوست و سبک زندگی افراد است. این ژل حاوی لیدوکائین است. با وجود لیدوکائین، بیمار حین تزریق ژل دردی احساس نمی کند.

عوارض احتمالی تزریق ژل تئوسیال

برای استفاده از ژل های تئوسیال، تست قبل از تزریق نیاز نیست. این موضوع نشان دهنده ریسک پایین و عوارض کم بعداز درمان است. از آنجایی که این ترکیب بر پایه اسید هیالورونیک هستند و اسید هیالورورنیک در بدن انسان وجود دارد، سازگاری محصول با بافت های زیستی بالا است. به هر حال عوارض بعد از تزریق در تعدادی از افراد مشاهده شده است. برخی عوارض مشاهده شده بعد از تزریق ژل تئوسیال عبارتند از:

  • قرمزی، کبودی و درد جزئی در ناحیه تزریق؛

شدت کبودی در افراد مختلف متفاوت است. عملکرد پزشک در انتخاب محل مناسب تزریق و نحوه صحیح تزریق، سبب کاهش شدت کبودی می شود. این عوارض معمولا ظرف مدت ۷۲ ساعت فروکش می کنند. در بسیاری افراد، حتی همین عوارض نیز مشاهده نمی شوند. در صورت استفاده از تئوسیال کیس، عوارض کمی دیرتر بهبود پیدا می کنند و ممکن است ۱ هفته در چهره فرد باقی بمانند؛ اما در این حالت نیز جای نگرانی نیست و معمولا توصیه می شود فرد به زندگی روزمره خود بپردازد.

استفاده از تئوسیال برای زنانی که در دوران شیردهی هستند و زنانی که باردار هستند، توصیه نمی شود.

برای جلوگیری از طولانی شدن عوارض معمولا توصیه می شود که از گرما و سرمای شدید پرهیز شود. قبل از بهبود عوارض از اسکی، سونا، جکوزی و حمام آفتاب خودداری کنید. همچنین توصیه می شود که بلافاصله پس از درمان، افراد در معرض نور شدید آفتاب قرار نگیرند.

یکی دیگر از ژل های بر پایه اسید هیالورونیک، ژل لب رستیلن است. محصولات مختلف رستیلن برای درمان چین و چروک های صورت و حجم دهی به گونه و لب استفاده می شود. ترکیب این ژل به گونه ای است که سازگاری بالایی با بافت های بدن دارد.

پس از تزریق ژل رستیلن، اسید هیالورونیک موجود در آن جذب پوست می شود. آب موجود در اسید مقداری حجم به پوست می دهد. علاوه بر این در ادامه اسید هیالورونیک آب بیشتری جذب می کند و سبب افزایش حجم بیشتری در زیر پوست می شود. اثرات این ژل حدود ۶ الی ۱۲ ماه ماندگاری دارد.

ژل های رستیلن کاربردهای متفاوتی دارند که به شرح زیر است:

  • برجسته کردن لب ها؛
  • اصلاح خطوط اطراف لب؛
  • حجیم کردن گونه ها؛
  • رفع سیاهی دور چشم.

در افراد زیر استفاده از ژل های رستیلن توصیه نمی شود:

  • افرادی که به پروتئین های باکتریایی آلرژی دارند؛
  • افرادی که از داروهای رقیق کننده استفاده می کنند؛
  • زنانی که در دوران شیردهی یا بارداری هستند؛
  • افرادی که در سن زیر ۱۸ سال قرار دارند.

ژل استایلج محصول یک شرکت فرانسوی است. اثرات این ژل حدود ۶ الی ۱۲ ماه ماندگار است. ترکیب اصلی سری محصولات استایلج شامل اسید هیالورورنیک، لیدوکائین و مانیتول است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

با مراجعه به مقاله بهترین دکتر تزریق ژل لب می توانید در انتخاب دکتر موردنظرتان بیشتر اطلاعات کسب کنید.

لیدوکائین

لیدوکائین ماده ای است که سبب کاهش احساس درد در افراد می شود. با حضور لیدوکائین حین تزریق ژل افراد دردی احساس نمی کنند. شرکت فرانسوی تولید کننده این ژل اولین شرکت تولید کننده ای بود که لیدوکائین را به ترکیب محصولات خود اضافه کرد و انقلابی واقعی در حوزه محصولات درمان زیبایی ایجاد کرد. البته برخی افراد نسبت به این ماده آلرژی دارند. بنابراین برای درمان های زیبایی این افراد از ژل های محتوی لیدوکائین استفاده نمی شود.

مانیتول

مانیتول یک نوع آنتی اکسیدان است. وجود این ماده  در ترکیب ژل های استایلج، سبب کاهش احتمال بروز عوارض از قبیل التهاب و تخریب ژل شده است. این ماده، یک ماده طبیعی است که در بسیاری از گیاهان و میوه ها وجود دارد. با وجود این ماده حتی عوارض جزئی از قبیل احساس درد، قرمزی و کبودی، تورم، حساسیت و خارش بعد از عمل کاهش می یابند و بهترین نتیجه حاصل می شود.

  • افزایش حجم لب ها؛
  • بهبود خطوط روی لب؛
  • هیدارته شدن لب ها؛
  • اصلاح و مشخص کردن کانتورها.

آلیاکسین، یکی دیگر از معتبرترین ژل های تزریقی لب و محصول کشور سوئیس است. این ژل که منشا غیرحیوانی دارد از طریق تخمیر باکتریایی به وجود می آید. آلیاکسین نیز مانند دیگر ژل های مورد بررسی در این مقاله، بر پایه اسید هیالورونیک است. این ژل از سه طریق سبب جوانسازی و افزایش زیبایی چهره می شود:

  • حجم دادن به بخش های مختلف صورت؛
  • رفع چین و چروک ها و ایجاد پوستی صاف؛
  • رفع سیاهی زیر چشم.

مناطقی از صورت که توسط ژل آلیاکسین حجیم می شوند عبارت هستند از:

آلیاکسین نیز یکی از انواع ژل های موقتی است. فواصل تکرار درمان یا به عبارت دیگر، ماندگاری این ژل به ویژگی های فردی از قبیل فیزیولوژی، نوع پوست، آناتومی، سن و سبک زندگی بستگی دارد؛ اما معمولا برای حفظ نتایج حاصل از تزریق آلیاکسین، لازم است که هر ۱۲ ماه یک بار ژل مجدد تزریق شود.

تزریق آلیاکسین نیز همانند دیگر درمان های زیبایی و تزریق دیگر ژل ها بدون عارضه نیست. عوارضی از قبیل قرمزی و کبودی، خارش، سفت شدن، درد، تورم و گره گره شدن، البته این عوارض پس از چند روز کاملا برطرف می شوند.

بعد از تزریق ژل الانسه در بدن دو اتفاق می افتد:

  • با توجه به وجود میکروسفرهای درون ترکیب ژل الانسه، این ژل بلافاصله بعد از تزریق بخش هایی از پوست که حجم آن ها کم شده است را تحت تاثیر قرار می دهد و بیمار شاهد ایجا تغییر در این قسمت ها خواهد بود؛
  • بخش دوم تاثیرات این ژل طولانی مدت است. چند ماه بعد از تزریق، میکروسفرها موجب کلاژن سازی در بدن می شوند. تولید کلاژن سبب جبران کاهش حجم ایجاد شده در پوست می شود.

عوارضی از قبیل قرمزی، حساسیت، تورم، خارش بعد از تزریق این ژل نیز بروز پیدا می کنند که معمولا بعد از ۱ الی ۲ روز برطرف می شوند.

تفاوت هایی بین ژل های بر پایه اسید هیالورورنیک غیر حیوانی و الانسه وجود دارد. این تفاوت ها به شرح زیر است:

  • برای دست یابی به نتیجه مد نظر در تزریق با الانسه به ۱۷ درصد حجم کمتر از مواد نیاز است؛
  • استفاده از ژل های الانسه باعث افزایش حجم بیشتر نسبت به ژل های مبتنی بر اسید هیالورونیک می شود؛
  • ماندگاری ژل های الانسه نسبت به ژل های بر پایه اسید هیالورونیک بیشتر است.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چه برندی برای تزریق ژل لب اسفاده کنیم" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چه برندی برای تزریق ژل لب اسفاده کنیم"، کلیک کنید.