برگزاری جشنواره گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا

برگزاری جشنواره گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا

به گزارش خبرگزاری امسیرو از قزوین؛ علیرضا خزایلی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین با اعلام این خبر گفت: جشنواره های گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و روستای خوزنین با هدف معرفی آداب و رسوم و فرهنگ گل و گیاه، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کارهای مرتبط با صنعت گل و گلاب از امروز 13 اردیبهشت ماه در مجموعه گردشگری تالار شهر قزوین و مجموعه گردشگری کشاورزی روستای خوزنین آغاز می شود.

وی اظهار کرد: جشنواره گل محمدی و آیین گلابگیری مجموعه تالار شهر از تاریخ سیزدهم به مدت 20 روز برگزار می شود که ویژه برنامه این مراسم همراه با برنامه های شاد و متنوع فرهنگی – هنری در روز 19 اردیبهشت همزمان با آیین کهن پنجاه به در خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین افزود: جشنواره گل محمدی خوزنین برای دومین سال متوالی از تاریخ 13 تا 28 اردیبهشت در مجموعه گردشگری کشاورزی واقع در باغستان این روستا و ویژه برنامه آن نیز در روز 20 اردیبهشت که در تقویم ملی روز گل محمدی نامگذاری شده، برگزار خواهد شد.

خزایلی خاطرنشان کرد: جشنواره های گل محمدی معمولا با استقبال خوبی از سوی مردم و گردشگران روبه رو بوده و امیدواریم با برنامه ریزی که برگزاری این دو رویداد انجام شده شاهد حضور گسترد علاقمندان به آیین های سنتی و گردشگران در این مراسم باشیم.

46

برگزاری جشنواره گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برگزاری جشنواره گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برگزاری جشنواره گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا"، کلیک کنید.