10 درصد از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی این شهر عراقی و افغانستانی هستند

10 درصد از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی این شهر عراقی و افغانستانی هستند

به گزارش امسیرو، تورج واعظی افزود: هم اینک 100 دستیار تخصصی در 10 رشته تحصیلات تکمیلی دانشکده دندانپزشکی مشهد مشغول تحصیل هستند و این دانشکده هر سال 30 ورودی جدید در مقطع تحصیلات تکمیلی دارد.

ایرنا نوشت: وی رشته های تخصصی دانشکده دندانپزشکی مشهد را شامل «بیماری های دهان، فک و صورت، رادیولوژی دهان، فک و صورت، پاتولوژی دهان، فک و صورت، جراحی دهان، فک و صورت، پروتزهای دندانی، پریو، ارتودنسی، n2، دندانپزشکی کودکان، دندانپزشکی ترمیمی و phd سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی» عنوان کرد.

معاون تخصصی و تحصیلات تکمیلی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با توجه به تفاهم نامه صورت گرفته افزایش پذیرش دانشجویان غیر ایرانی در سال تحصیلی 1403-1404 در این دانشکده پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اخذ مجوز فلوشیپ (فوق تخصص ) در 2 رشته «فتوسرجری، ارتودنسی و ایمپلنت» در دانشکده دندانپزشکی مشهد افزود: نخستین ورودی های این رشته ها در امسیرو ماه امسال پذیرش می شوند، پیش از این فلوشیپ رشته های «بافت شناسی دهان، دندانپزشکی بیمارستانی و ارتودنسی شکاف کام و لب» در این دانشکده دایر بود.

واعظی راه اندازی بخش دیجیتال دندانپزشکی، افتتاح بخش اسکنر داخل دهانی، تجهیز بخش جراحی دهان، فک و صورت و تروما بیمارستان ولایت را از جمله اقدامات معاونت تخصصی و تحصیلات تکمیلی این دانشکده در سال گذشته برشمرد.

وی با اشاره به اینکه استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده دندانپزشکی همراه با شرکت در اردوهای جهادی به «صرف لبخند» در طرح سلامت نوروزی 1403 حضور پررنگی داشتند، افزود: در این مدت 60 دستیار دندانپزشکی (رزیدنت) و 60 استاد در اورژانس دندانپزشکی خدمات درمانی مورد نیاز بیماران حوزه دهان و دندان را ارایه کردند.

دانشکده دندانپزشکی مشهد یکی از قدیمی ترین دانشکده های دندانپزشکی در ایران است که در سال 1344 و در فضایی به مساحت 16 هزار متر مربع فعالیت خود را آغاز کرد.

دانشکده دندانپزشکی یکی از هفت دانشکده زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است، این دانشکده دارای 115 عضو هیات علمی، 780 دانشجو در 11 گروه آموزشی است.

4747

10 درصد از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی این شهر عراقی و افغانستانی هستند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "10 درصد از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی این شهر عراقی و افغانستانی هستند" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "10 درصد از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی این شهر عراقی و افغانستانی هستند"، کلیک کنید.