افزایش 7 درصدی خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی – خبرگزاری امسیرو | اخبار ایران و جهان

افزایش 7 درصدی خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی - خبرگزاری امسیرو | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار امسیرو، وحیدرضا فریدونی ظهر چهارشنبه در دیدار نوروزی با معاونین و مدیران این اداره کل طی گزارشی از مهمترین اقدامات انجام شده در سال گذشته اظهار کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و در جهت حمایت از تولید داخلی، در سال گذشته بیش از 54 هزار تن گندم جهت استفاده صنوف و صنایع آرد بر استان اختصاص یافته است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: در استان خراسان رضوی 3 کارخانه نان صنعتی و تعداد زیادی کارخانه تولید ماکارونی و دیگر صنایع آردبر همچون کیک و کلوچه حضور دارد که ماهیانه بالغ بر 4 هزار و 520 تن گندم را مورد استفاده قرار می دهند.

وی اضافه کرد: همچنین در این استان بالغ بر 5 هزار و 500 واحد نانوایی فعالیت دارد که در سال گذشته 732 هزار تن گندم موجود در مراکز ذخیره سازی استان را جهت تامین آرد، به خود اختصاص داده اند.

فریدونی ادامه داد: از دیگر افتخارات این اداره کل در جهت تحقق سیاست های حمایتی دولت از تولید داخلی افزایش 7 درصدی خرید تضمینی گندم سال گذشته نسبت به سال 1401 بود که با خرید بالغ بر 379 هزار تن محصول بر نیاز گندم کاران استان محقق شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی افزود: تلاش شبانه روزی در راستای تامین گندم مورد استفاده نانوایی ها و صنوف صنایع باعث بر این شد که در سال گذشته بیش از 191 هزار تن گندم داخلی از دیگر استان ها و نزدیک به 260 هزار تن گندم وارداتی وارد مراکز ذخیره سازی استان شود تا علاوه بر حفظ ذخیره مطمین گندم، با اختلاط گندم های مختلف کیفیت آرد استحصالی کارخانه جات آردسازی نیز ارتقا یابد.

افزایش 7 درصدی خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی – خبرگزاری امسیرو | اخبار ایران و جهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش 7 درصدی خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی – خبرگزاری امسیرو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش 7 درصدی خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی – خبرگزاری امسیرو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.