مکان یابی ساخت شهرک در کلان شهرها توسط 50مشاور شهرساز خبره

معاون وزیر راه خبر داد؛

مکان یابی ساخت شهرک در کلان شهرها توسط 50مشاور شهرساز خبره

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: 50 مشاور شهرساز خبره را به کار گرفته ایم که مکان یابی کتد تا از طریق شهرک سازی مشکل مسکن را در کلان شهرها برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری امسیرو،  ارسلان مالکی امروز در نشست خبری در خصوص ماموریت ها و اهداف اجرایی در سال جاری این سازمان، گفت: مسکن و تامین زمین در دولت های گذشته با کندی و در برخی از مواقع متوقف بود اما در دولت سیزدهم رکود تامین زمین برای پروژه های نهضت ملی مسکن را شکستیم.

مالکی ادامه داد: تامین زمین در دولت سیزدهم به صورت جهادی بود و با توجه به کمبود زمین در دولت های گذشته مدتی برای تامین زمین گذشت.

رییس هییت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن افزود: دولت سیزدهم 153 هزار هکتار زمین تسهیل کرد که به نسبت متوسط 10 سال گذشته 300 درصد رشد داشته است که از این میزان 110 هزار هکتار زمین برای ساخت وچرخه مسکن مورد بررسی قرار گرفت و از این میزان هم 48 هزار هکتار برای ساخت مسکن قطعی شد و 31 هزار هکتار در کارگروه های کارشناسی با مخالفت روبرو شد و 18 هزار هکتار هم در مراحل بررسی کارشناسی قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در هیچ یک از دوره های دولت های گذشته این میزان زمین تامین و مورد کارشناسی قرار نگرفته بود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن توضیح داد: 50 مشاور شهرساز خبره را به کار گرفته ایم که مکان یابی کتد تا از طریق شهرک سازی مشکل مسکن را در کلان شهر ها برطرف کنیم.

وی گفت: شناسایی 100 نقطه برای ساخت شهرک سازی در کل کشور انجام شده که از این میزان مراحل تصویب 60 نقطه به اتمام رسیده و در 11 نقطه مراحل شهرک سازی انجام شده است.

مالکی با بیان اینکه 5هزار و 900 هکتار اراضی از دستگاه ها شناسایی و سند آنها اخذ شد گفت: برای پروژه های نهضت ملی مسکن از ظرفیت تمامی بخش ها استفاده کردیم که 23هزار هکتار از اراضی بخش خصوصی تامین شد.

به گفته مالکی؛  توافقات خوبی با بنیاد مستضعفان، دانشگاه آزاد، اوقاف انجام شد تا اراضی مورد نیاز برای پروژه های نهضت ملی مسکن تامین شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: طرح تفصیلی وطرح جامع برای ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن و اراضی آنها انجام شد و این اقدامات از طریق متخصصان در این زمینه انجام شد.

وی گفت: آماده سازی 1570 پروژه برای واحد های نهضت ملی مسکن شروع شده و در مراحل مختلف کمیسیون ماده 5 قرار دارد.

مالکی با بیان اینکه از طریق مولد سازی دارایی ها و از منابع داخلی برای آماده سازی پروژه های نهضت ملی مسکن استفاده شده است گفت: یک کار بی نظیری از طریق مولد سازی و ارزش افزایی این پروژه ها انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: سازمان ملی زمین و مسکن در دولت سیزدهم 48هزار پرونده حقوقی را به سرانجام رساند همچنین 521هزار تعرض به اراضی دولتی را شاهد بودیم که از طریق یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن پیگیری شد که 15هزار 202 مورد رفع تعرض شد که معادل 6هزار 900 هکتار زمین بوده است. 

مکان یابی ساخت شهرک در کلان شهرها توسط 50مشاور شهرساز خبره

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مکان یابی ساخت شهرک در کلان شهرها توسط 50مشاور شهرساز خبره" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مکان یابی ساخت شهرک در کلان شهرها توسط 50مشاور شهرساز خبره"، کلیک کنید.