شهید آیت‌الله مدنی الگوی همبستگی و اتحاد بود

شهید آیت‌الله مدنی الگوی همبستگی و اتحاد بود

امسیرو/همدان استاندار همدان با بیان اینکه شهید آیت‌الله مدنی الگوی نیکی‌ها و اخلاق بود، گفت: آیت الله مدنی هرکجا حضور پیدا می‌کرد، منشأ وحدت و همدلی می‌شد و اقشار مختلف مردم را به سوی همبستگی و خدمت‌رسانی سوق می‌داد.

 علیرضا قاسمی‌فرزاد سه‌شنبه ۲۰ شهریور ماه در بیت شهید آیت‌الله سیداسدالله مدنی امام‌جمعه اسبق همدان، اظهارکرد: این شهید والامقام در دوران نوجوانی به علوم دینی و قرآنی روی آورد و برای ارتقای دانش خود به حوزه علمیه نجف سفر کرد و در محضر امام خمینی (ره) تلمذ کرد.

وی با بیان اینکه شهید آیت‌الله مدنی تمام عمر با برکت خود در راه تعالی دین صرف کرد و همواره تحت غضب رژیم طاغوت بود، افزود: ایشان در همدان با تأسیس صندوق قرض‌الحسنه و دارالایتام‌ مهدیه، همواره در مسیر خدمت به جامعه گام برمی‌داشت.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه شهید مدنی حتی در دوران تبعید در ممسنی و نقاط جنوبی کشور، به رسالت خود برای خدمت‌رسانی به مردم ادامه داد، یادآور شد: در سال ۵۷، شهید مدنی منشأ خدمات بزرگی شد؛ وقتی ارتش طاغوت و تانک‌ها برای مقابله با انقلابیون به حرکت درآمدند، ایشان با همراهی مردم از وقوع این اتفاق جلوگیری کرد.

استاندار همدان تصریح کرد: پس از شهادت آیت‌الله قاضی، شهید مدنی به فرمان امام خمینی (ره) به تبریز عزیمت کرد و در آنجا به عنوان امام جمعه تبریز منشأ خدمات بزرگ بود اما مورد حقد و کینه منافقین کوردل قرار گرفت و در محراب عبادت به شهادت رسید.

 به گزارش امسیرو، ۲۰ شهریور ۱۳۶۰ آیت الله سید اسدالله مدنی در حال اقامه نماز به دست منافقان به شهادت رسید . او دومین شهید محراب است.

آیت الله شهید مدنی مدتی به عنوان امام جمعه همدان و نماینده امام خمینی(ره) در استان همدان حضور داشت.

پایان خبر امسیرو

شهید آیت‌الله مدنی الگوی همبستگی و اتحاد بود

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شهید آیت‌الله مدنی الگوی همبستگی و اتحاد بود" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شهید آیت‌الله مدنی الگوی همبستگی و اتحاد بود"، کلیک کنید.