رییسی و علی اف سد قیز قلعه سی را افتتاح می کنند+ فیلم

رییسی و علی اف سد قیز قلعه سی را افتتاح می کنند+ فیلم

سد قیز قلعه سی محصول مشترک ایران و آذربایجان که بر روی رود ارس احداث شده، فردا با حضور مقامات عالی دو کشور به افتتاح خواهد رسید.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری امسیرو، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس جمهور فردا (یکشنبه 30 اردیبهشت) در سفری یک روزه به منطقه ی پارس آباد مغان سد آبی-خاکی قیز قلعه سی که محصول مشترک ایران و جمهوری آذربایجان است را افتتاح خواهد کرد. این آیین با حضور الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان برگزار خواهد شد.

گفتنی است، این سد با تنظیم 2 میلیارد مترمکعب آب سالانه، بزرگ ترین و مهم ترین پروژه آبی مرزی شمال غرب کشور است. این سد علاوه بر رونق اقتصادی و کشاورزی، توسعه گردشگری منطقه و تثبیت حقابه ایران و حقوق آبی کشور از منابع آب مرزی و تامین آب شرب شهر ها و روستا ها از این منبع را دارد.

رییسی و علی اف سد قیز قلعه سی را افتتاح می کنند+ فیلم

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رییسی و علی اف سد قیز قلعه سی را افتتاح می کنند+ فیلم" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رییسی و علی اف سد قیز قلعه سی را افتتاح می کنند+ فیلم"، کلیک کنید.