دانش‌آموزان با محبت، آزادی و امنیت به شکوفایی می‌رسند

دانش‌آموزان با محبت، آزادی و امنیت به شکوفایی می‌رسند

امسیرو/سمنان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اعتقاد به اینکه مداخله کودکان، مدرسه و اولیا نباید آن‌ها را از مسیر طبیعی رشد خارج کند، گفت: رفتار معلمان باید باغبانانه باشد و دانش‌آموزان زمانی به شکوفایی خواهند رسید که سه عنصر محبت، آزادی و امنیت را تجربه کنند.

سیدجمال وزیری امروز (۲۴ شهریور ماه) در گردهمایی مشترک آموزش و پرورش و ائمه جمعه استان، با بیان اینکه مدرسه، خط مقدم جبهه فرهنگی است، اظهار کرد: دانش‌آموزان به اطلاعات بی‌نهایت وصل هستند و ما متعلق به نظام آموزشی خطی هستیم و نسل آینده آموزش و پرورش متعلق به نظام آموزش فضایی است. بنابراین کار معلمان، آموزش نیست، بلکه شکفتن است.

وی ادامه داد: هر دانش‌آموز به مثابه بذری است که باید در بستر مدرسه رشد یابد و روحی عظیم و دفتری از ظرفیت‌های انسانی داشته باشد. 

او مدرسه را خط مقدم جبهه فرهنگی ارزیابی و بیان کرد: بدون تردید جامعه پویا از مدرسه آغاز می‌شود. با اجرای اهداف سند تحول بنیادین، این امر در مدارس محقق می‌شود و کلید اقتدار و دانایی در مدرسه به‌عنوان جمهوری علم شکل می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به برپایی گردهمایی «نماز نور چشم من» در سمنان، گفت: فعالیت‌های مرتبط با نماز از اولویت‌های نخست مدارس در این استان به‌شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: تقویت آموزه‌های دینی و توجه به اعتقادات مذهبی و اسلامی در مدارس استان باید با شیوه‌های مؤثر تربیتی برای فرزندان و نسل آینده تبیین شود و فریضه نماز و تلاش برای توسعه و ترویج آن در مدارس امری واجب است و این مسئولیت پر خیر و برکت بر دوش ما نهاده شده است و باید تلاش کنیم تا در کنار آموزش به امور پرورشی و تربیتی در مدارس توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

در این گردهمایی، نماینده ولی فقیه استان سمنان نیز بر تعامل و لزوم نگاه مهربانانه و رأفت‌گونه معلمان با دانش‌آموزان تأکید و اظهار کرد: دغدغه‌مندی فرهیختگان مشفق و دلسوز امور جامعه، امری ضروری است و بخش عمده فعالیت‌های فرهنگی به جوانانی مربوط می‌شود که از کانال آموزش و پرورش عبور می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی با بیان اینکه از نونهالان تا متوسطه تربیت‌یافته آموزش و پرورش هستند، گفت: وجود یک رویه واحد برای تدوین سند اوان کودکی، موضوعی مهم و امری واجب در استان است که باید مورد توجه مدیران استان باشد.

وی بر لزوم همکاری ائمه جمعه استان با آموزش و پرورش تاکید و بیان کرد: همکاری و همراهی با برنامه‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش امری ضروری است.

امام جمعه سمنان با اظهار خرسندی از اجرا شدن طرح امین در مدارس استان سمنان، ادامه داد: آموزش و پرورش متولی اجرای برنامه‌های فرهنگی‌ – تربیتی ویژه نوجوانان و جوانان است.

او افزود: تعامل و برخورد معلم با دانش‌آموز باید تربیتی و فرهنگی همراه با نگاه مهربانانه و رأفت‌گونه باشد. معلم باید حل‌کننده مشکلات دانش‌آموز باشد و نقش هدایت‌گری داشته باشد. در غیر این‌ صورت، به خروجی اثرگذار دست نخواهیم یافت.

پایان خبر امسیرو

دانش‌آموزان با محبت، آزادی و امنیت به شکوفایی می‌رسند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دانش‌آموزان با محبت، آزادی و امنیت به شکوفایی می‌رسند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دانش‌آموزان با محبت، آزادی و امنیت به شکوفایی می‌رسند"، کلیک کنید.