بیشترین منابع تامین آب جنوب شرق استان تهران از منابع زیرزمینی است

بیشترین منابع تامین آب جنوب شرق استان تهران از منابع زیرزمینی است

امسیرو/تهران مدیرعامل آبفای جنوب شرق استان تهران گفت: بیشترین منابع تامین آب جنوب شرق استان تهران از منابع زیر زمینی است و در این حوزه با محدودیت شدیدی مواجه هستیم.

«منصور بقایی» مدیرعامل آبفای جنوب شرق استان تهران امروز، 8 خردادماه ضمن تسلیت شهادت خادم ملت و هییت همراه در سانحه بالگرد رییس جمهور فقید اظهار کرد: مدیریت، تامین و توزیع آب شرب مردم از وظایف اساسی و اصلی آبفا می باشد که با تلاش های همکاران و طرح های اجرایی مختلف در حال اجرا است.

بقایی تصریح کرد: برنامه ها و طرح های اجرایی مدیریت تامین و توزیع پایدار آب شرب مردم شریف جنوب شرق استان تهران در حوزه های مختلف آب رسانی شامل حفر و تجهیز چاه، احداث مخازن زمینی و هوایی، اجرای خطوط انتقال و عملیات اصلاح و توسعه شبکه مطابق برنامه ریزی و بر اساس تخصیص اعتبارات عمرانی در مناطق تحت پوشش خدمات آب رسانی انجام می شود.

وی در ادامه با اشاره به بحران بی آبی در استان تهران و به ویژه در دشت ورامین، تصریح کرد: کاهش نزولات جوی و بارندگی، محدودیت ها و منابع آب و افت سطح آب سفره های زیرزمینی و پدیده فرونشست زمین سبب از دیگر عوامل تنش آبی در منطقه شده است.

مدیرعامل آبفای جنوب شرقی استان تهران بابیان این مطلب که جهت مقابله با بحران بی آبی، طرح های زیربنایی و اساسی در مناطق تحت پوشش انجام شد، افزود: اجرای طرح زیست محیطی فاضلاب و ساخت تصفیه خانه فاضلاب که نقش مهمی در جلوگیری از آلودگی منابع آبخوان و جبران کمبود آب دارد. اجرای طرح های مدیریت مصرف شامل اصلاح و نوسازی شبکه آب رسانی و پهنه بندی و همچنین فعالیت های فرهنگی و آموزشی مثمر ثمری جهت مقابله با بحران آبی انجام می شود.

این مسیول با اشاره به موقعیت جغرافیایی مناطق تحت پوشش و منابع آبی تصریح کرد: بیشتر منابع تامین آب منطقه از منابع زیرزمینی است و در این حوزه با محدودیت شدیدی مواجه هستیم، نکته بسیار مهم و حایز اهمیت اینن است که مسیولین در شهرستان های جنوب شرق، شرکت آبفا را حمایت و مساعدت کنند.

مهندس بقایی در ادامه به احداث نزدیک به یک صد هزار مترمکعب مخازن ذخیره سازی و حفر و تجهیز چاه های جدید در دولت سیزدهم ساخته شده است، اشاره کرد و افزود: در کمتر از یک سال با پیگیری و اقدامات انجام شده 27 حلقه چاه حفر و 24 حلقه از این چاه ها تجهیز شده است و همچنین طی اقدامات جهادی که انجام شده است می توان از احداث 8 باب مخازن زمینی در مناطق روستایی و شهری به ظرفیت ذخیره سازی 93 هزار مترمکعب نام برد که مطابق برنامه ریزی از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار است.

پایان خبر امسیرو

بیشترین منابع تامین آب جنوب شرق استان تهران از منابع زیرزمینی است

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بیشترین منابع تامین آب جنوب شرق استان تهران از منابع زیرزمینی است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بیشترین منابع تامین آب جنوب شرق استان تهران از منابع زیرزمینی است"، کلیک کنید.