بررسی سونی Sony Cybershot HX300

شرکت دوربین کامپکت سونی DSC-HX300آشکار می کند

معرفی


HX300 از نظر دسته و ظاهر شباهت زیادی به دوربین ها دارد DSLR بلکه فقط ظاهرش DSLR و دیگر نیازی به حمل لنز اضافی ندارید و ویژگی جالب آن زوم قدرتمند و منحصربه‌فرد 50 برابری است که در دوربین‌های بیگ شات کم حجم کمتر دیده می‌شود. ED و عالی ED آنها از اعوجاج و رنگ آمیزی بیش از حد تصاویر جلوگیری می کنند و با اعمال سیستم، تصاویر واضح با کنتراست بالا را ثبت می کنند. شلیک مشترک در این مدل حتی در زوم کامل، استرس تصاویر تار و بی کیفیت را نخواهید داشت. با فوکوس خودکار سریع بهبود یافته 2013، سوژه را در حالت تله فوتو قفل می کند و آن را به سرعت و به طور خودکار بدون از دست دادن کیفیت تصویر، گرفتن Cybershot ثبت می کند. HX300 نوع دسته DSLR و طراحی ارگونومیک آن باعث شده تا عکاسی با دوربین بسیار راحت و دلپذیر باشد DSLR انتظار می رود HX300 مجموعه گسترده ای از کنترل ها در بالای آن قرار داده شده است، از جمله یک حلقه دستی، دکمه های معمول، یک شماره گیری من فشار می دهم و مد یادآوری حافظه هم HX300سونی از رابط چند ترمینال دارای چندین ویژگی است که ارتباط هوشمند بین دوربین و لوازم جانبی آن را با استفاده از حالت امکان پذیر می کند جلوه زیبایی پرتره های خانواده و دوستان قطعا بهتر و زیباتر از قبل به نظر می رسند. این سیستم به طور خودکار تصاویر را روتوش می کند و عیوب صورت و چشم های باز را اصلاح می کند و دندان ها را سفید نشان می دهد.

آن را بررسی کنید

همانطور که در مقدمه ذکر شد، یک دوربین دیجیتال HX300 این یکی دیگر از دوربین های با زوم فوق العاده از سونی با سبک است DSLR راه اندازی شد و بسیاری از مشخصات مدل قبلی آن یعنی HX200 اما یکی از تغییرات اصلی این دوربین لنز آن است 1200-24 این یک میلی متر با بزرگنمایی 50 برابر است و سونی ادعا می کند که دارای سیستم ضد لرزش است. SteadyShot اپتیکال HX300 در مقایسه با HX200 این کار داده ها را دو برابر بهبود می بخشد و کارآمدتر کار می کند. در تست هایی که از دوربین انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که این دوربین از نظر بزرگنمایی می تواند تا 1200 شلیک کند SX50 و SL 1000 که آنها نیز آپبهتر است تیک 50 ارائه شود. ضد لرزش در بزرگنمایی بالا به خوبی عمل می کند این کار را انجام می دهد و از نظر تیراندازی حتی با لرزش های قوی عملکرد فوق العاده ای دارد قاب بالایی فیلم را خیلی خوب حس می کنید SX50 و SL 1000 که بهتر است . در تصاویر با توجه به اندازه کوچک سنسور، در نور کم، اما در نور کامل، نویز وجود دارد عکس های خوبی می گیرد یا بهتر بگوییم رنگ ها زنده و واضح هستند. سونی HX300 در عکاسی علاوه بر این، گزینه های زیادی وجود دارد که به نظر من در نتیجه عکس بسیار مهم هستند اگر بخواهم خلاصه کنم، این دوربین برای افرادی که خواهان عکاسی حرفه ای هستند مناسب نیست، بلکه برای افرادی مناسب است که کیفیت فیلمبرداری و زوم بالا را می خواهند. جدا از عکاسی قابل قبول، انتظار دارند یا عکاسی قربانی دو عامل ذکر شده است مکینون با توجه به قیمتش بهترین گزینه است.

سنسور دوربین نیز تغییر کرده و وضوح 20.4 مگاپیکسل را ارائه می دهد.HX300 مانند مدل قبلی قابلیت فیلمبرداری Full HD با سرعت 60 فریم بر ثانیه با کیفیت AVCHD و MP4 همچنین، اما متاسفانه، توانایی جی پی اس در این دوربین حذف شده است که البته به دلیل امکانات جدیدی که ارائه می دهد، نبود آن چندان محسوس نیست و برای دوربین بدی به حساب نمی آید و البته از همه مهمتر باعث شد HX300 با توجه به ویژگی های جدیدش از نظر قیمت تفاوت چندانی با مدل قبلی خود ندارد. HX200 به ارث رسیده و پشت آن یک LCD 3 اینچی و چشمی الکترونیکی 201 هزار احاطه شده است.

در مورد طراحی، باید بگویم که این یک دوربین دیجیتال است سونی HX300 درست مثل مدل قبلی در بدنه DSLR طراحی شده اما کمی بزرگتر و حجیم تر، وزن آن با باتری و کارت حافظه 650 گرم است، اما ابعاد آن در مقایسه با HX200 7 میلی متر بلندتر و یک سانتی متر باریک تر SX50 سونی تقریبا در رده دوربین های سریال قرار می گیرد HX وزن آن 595 گرم و ابعاد آن در طول است 123x87x105 میلی متر تعمیم می یابد که حدود 10٪ سبک تر و کوچکتر از HX300 خوب.دوربین دیجیتال HX300 طراحی آن به گونه ای است که در دست گرفتن بسیار آسان است و با چسبندگی بسیار خوبی که بر روی دوربین طراحی شده است، می توان آن را به راحتی کنترل کرد، حتی کاربرانی که دست بزرگی ندارند نیز از استفاده از این دوربین رضایت کامل خواهند داشت. . زیرا با فضاهای عمیقی که روی آن طراحی شده است، می توانید به راحتی انگشتان خود را در هر کجا که احساس راحتی می کنید قرار دهید و کنترل دوربین را در دست بگیرید. HX200 در زیر ماشه دو دکمه دیگر وجود دارد، یکی برای تغییر حالت فوکوس و دیگری برای تنظیمات سفارشی تر سوئیچ چرخشی، و در سمت چپ دکمه ها. روشن خاموش و دکمه سوئیچ مانیتور یک چشمی است که شامل تغییرات جزئی نیز مانند مانیتور 3 اینچی قبلی است، اما در پشت دوربین بسیار مهم به نظر می رسد. فنجان چشم یا این محافظ چشم دوربین است که کمی بزرگتر شده و بافت بهتری دارد. تنظیمات حالت نورپردازی در همان مکان است و در گوشه دوربین، پشت دوربین و در بازوی چپ قرار دارد. رکورد به گونه ای طراحی شده است که وجود چنین دکمه ای باعث سرعت بخشیدن به کار مرورگر می شود که این مرورگر نیز موقعیت خود را تغییر داده و در سمت راست صفحه پایین تر قرار گرفته است که می توانیم دکمه های منوی دیگر را مشاهده کنیم. مرور، دکمه 4 جهته و دکمه 4 جهته مانند حالت های فلش قبلی است. خلاقیت در عکس ، پوشش های نمایشگر و شامل عکاسی متوالی است.


به صفحه نمایش دوربین هم اشاره کردیم که یک صفحه نمایش 3 اینچی است 921 هزار و یک چشمی الکترونیکی 2 اینچی 201 هزار HX200 روی این دوربین باقی مانده است، اما نکته خاص در مورد چشمی دوربین جدید این است که مجهز به سنسور چشمی است که در کنار محافظ قرار دارد. EVF نشستن این سنسور به طور خودکار صفحه نمایش را به چشم تغییر می دهد، اما من چنین چیزی را در مدل ندیده ام HX200 ما آنجا نبودیم و این عملیات در اکثر مواقع به صورت دستی انجام می شد، اما در زیر نور مستقیم و شدید آفتاب، دیدن، کادربندی و مشاهده تصاویر روی مانیتور کمی مشکل می شود. HX300 از نوع چرخشی بوده و دارای چرخش 90 درجه به بالا و 45 درجه پایین می باشد.

لنز و ضد لرزش Sony Cyber-shot HX300

در قلب دوربین سونی HX300 یک لنز بسیار قدرتمند 1200-24 یک میلی متر با بزرگنمایی 50 برابر گنجانده شده است. مثل بعد از معرفی Canon Powershot SX50 HS شرکت های رقیب در بازار آسیب می بینند آنها کمی عقب ماندگی را احساس کردند. بنابراین، اولین شاهد معرفی دوربین SL1000 از فوجی فیلم و اکنون نیز HX300 ما از سونی هستیم که چنین قابلیت بزرگنمایی را دارد روی دوربین هایشان روی پل با توجه SX50 این همان چیزی است که ما گفتیم این نوع توانایی مقیاس پذیری فوق العاده است. بنابراین همان کلمه برای این دوربین ما لنز 24-1200 میلی متری را با حالت های واید و تله فوتو بررسی می کنیم فوق العاده ارائه می دهد. این علیرغم اینکه HX200v یعنی مدل قبلیش دارای لنز زوم 30 برابری بود. این کاملا یک جهش است. یکی از مشکلات SX50 HS یک لنز کند بود. لنز دارای حداقل نسبت کانونی است f/3.4-6.5 ذره مکمل مستقیم ارائه شده اما این دوربین f/2.8-6.3 حداقل در حالت عریض آن را دارد این کاملا سریعتر است.در مورد تثبیت کننده دوربین باید بگوییم که سونی ادعا می کند که این استابلایزر کاملاً بهبود یافته است و دیگر استرس عکاسی در حین عکاسی یا استفاده نکردن از سه پایه را نخواهید داشت، زیرا دوربین به طور خودکار لرزش دست را در هنگام عکاسی کنترل می کند و از آن جلوگیری می کند. تاری و کشیده شدن تصاویر و البته دلیل واضح و شفاف بودن تصاویر است.

تله زاویه سونی HX300 زاویه باز HX300

4.3 – 215mm معادل 1200mm 4.3 – 215mm معادل 24mm است

Sony Cyber-shot HX300 Optical SteadyShot

100 درصد برش، 4.3 – 215mm – ISO 80 – 1/40 فول فریم – 4.3 – 215mm – ISO 80 – 1/40

حالت های دوربین دیجیتال Sony Cyber-shot HX300

HX300 دوباره همان حالت های عکاسی HX200 شماره گیری های انتخابگر حالت ارثی و موقعیت PASM سایر حالت های عکاسی این دوربین نیز بدون تغییر باقی مانده اند: ماشین هوشمند ، سه بعدی ، SCN ، پانورامای جارویی هوشمند و فیلم سینما وی خاطرنشان کرد: این دوربین برای افراد خاصی نیست و هرکسی می تواند برای علاقه مندان و کاربران مبتدی از آن استفاده کند به جز کاربران حرفه ای تری که با این گونه دوربین ها آشنایی دارند. ماشین هوشمند این حالت مانند یک ربات تمام اتوماتیک برای کاربران است و با توجه به شرایط صحنه، نور و سایر پارامترهای عکاسی، بهترین تنظیمات را برای بهترین عکاسی ارائه می دهد. HX300 شما به زمان نوردهی طولانی تری نیاز دارید یا اگر دوربین شما در کادربندی کمی کند است، در این صورت باید حساسیت ISO را افزایش دهید و از سرعت شاتر بالاتری برای گرفتن سوژه ها استفاده کنید.HX300 در حالت یک ماشین فوق العاده این یک دوربین کاملا منحصر به فرد است که 6 عکس پشت سر هم می گیرد و آنها را در یک عکس با دامنه دینامیکی بالا ترکیب می کند.


حالت پانوراما 360 درجه: با استفاده از این حالت می توانید عکس های عریض ضبط کنید و برای استفاده از آن فقط باید دکمه شاتر را فشار دهید، دوربین را به دور سوژه مورد نظر بچرخانید و سپس دوباره دکمه شاتر را فشار دهید. در این حالت، دوربین به طور خودکار عکس می گیرد و یک پرتره عریض ضبط می کند.

HX300 دارای فیلترهای عکاسی خلاقانه است. استفاده از این فیلترها جلوه های هنری به تصاویر شما می دهد.

رنگ بر رنگ ها و کنتراست تأکید می کند.

دوربین اسباب بازی عکس های قدیمی ایجاد می کند.

مینیاتور بالا و پایین کادر را تار می کند تا جلوه اعوجاج ایجاد کند.

رنگ جزئی یکی از رنگ ها (بین قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی و بنفش) هایلایت شده است و بقیه عکس سیاه و سفید است.

کلید بالا روشنایی کلی را افزایش می دهد و کنتراست را کاهش می دهد.


مشخصات کلیدی دوربین دیجیتال سونی HX300 / Sony Cybershot HX300 :

· سنسور CMOS 20.4 مگاپیکسل

· فیلمبرداری Full HD با سرعت 30 فریم در ثانیه

· عکاسی پیاپی با سرعت 10 فریم در ثانیه

· لنز زوم 24-1200 میلی متر 50 برابر

· عکاسی ماکرو 1 سانتی متری

· پانوراما 360 درجه

· نمایشگر 3 اینچی 921 هزار

لوازم جانبی دوربین:

· باتری قابل شارژ NP-BX1

· آداپتور AC مدل AC-UB10

· کابل میکرو یو اس بی

· نوار دوش

· درپوش محافظ لنز

· راهنمای کاربری



آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی سونی Sony Cybershot HX300" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی سونی Sony Cybershot HX300"، کلیک کنید.