بررسی دوربین کانن Canon EOS 80D 18-135 IS USM

سلام دوستان، امروز اومدم در مورد

دوربین کانن Canon EOS 80D 18-135 IS USM

و تجربیات خودم از استفاده از این دوربین را باهاتون به اشتراک بزارم. این دوربین هم یکی از محبوب‌ترین‌ها در بین عکاسان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به عکاسی و فیلمبرداریه.

بررسی دوربین Canon EOS 80D

دوربین جدید 80D که جایگزین دوربین محبوب 70D شده است در سری دوربین های DSLR میان رده کانن قرار گرفته است. این سری از دوربین های کانن با بالاترین سطح تنظیمات دستی و پیشرفته ترین فناوری های دوربین دیجیتال در بین حرفه ای ها و علاقه مندان به عکاسی بسیار محبوب است.

ویژگی های اصلی دوربین Canon EOS 80D

  • سنسور 24.2 مگاپیکسلی CMOS و پردازشگر تصویر DIGIC 6
  • عکاسی پیاپی 7 فریم در ثانیه با نمای زنده و فرمت خط
  • فوکوس خودکار متقابل 45 نقطه ای با پوشش کامل تصویر
  • چشمی با پوشش 100% و بزرگنمایی 0.95% و صفحه نمایش 3 اینچی با وضوح 1,040,000 نقطه.
  • کیفیت ضبط فول اچ دی 50 فریم بر ثانیه و اسلوموشن 120 فریم بر ثانیه

دوربین جدید Canon EOS 80D دارای سنسور 24.2 مگاپیکسلی CMOS و سنسور فوکوس خودکار دو نقطه ای است. علاوه بر این، پردازشگر تصویر آن DIGIC 6 است. در ضمن دوربین 70D دارای سنسور 20 مگاپیکسلی و پردازشگر تصویر DIGIC 5 بود بنابراین عکاسان با بهبود قابل توجهی در کیفیت عکس در دوربین 80D مواجه خواهند شد. علاوه بر بهبود کیفیت سنسور و پردازنده، این به بهبود دامنه حساسیت دوربین نیز برمی گردد. دوربین 80D دارای محدوده حساسیت 100-16000 است و البته می توان آن را تا 25600 ارتقا داد که در مقایسه با دوربین 70D بدون تغییر باقی می ماند.

نکته قابل توجه این است که سرعت عکاسی پیاپی این دوربین جدید نسبت به مدل قدیمی 70D بدون تغییر باقی مانده و همچنان 7 فریم بر ثانیه است. اما نکته خوب این است که کیفیت تصویر در عکاسی پیوسته به 110 عکس با فرمت JPEG و 25 عکس با فرمت خام در این دوربین جدید ارتقا یافته است. این 65 JPEG و 16 خط در 70D بود. این پیشرفت 20 درصدی نسبت به مدل قبلی قابل قبول به نظر می رسد، اما شاید اگر آخرین فناوری پردازش تصویر DIGIC7 به کار رفته در آخرین مدل PowerShot G7 X Mark II نیز در این دوربین استفاده می شد، شاهد پیشرفت و پیشرفت بودیم.

همانند دیگر دوربین‌های DSLR جدید کانن، 1DX Mark II که سیستم جعبه آینه آن با تغییرات قابل توجهی همراه بوده است، دوربین 80D نیز با تغییرات مکانیکی گسترده‌ای از نظر سیستم حرکت آینه همراه بوده است که عملکرد دوربین را بی‌صداتر کرده است. صاف تر البته نمی توان گفت که عملکرد شاتر کاملا بی صدا است، اما در کل نسبت به دوربین 70D صدای کمتری ایجاد می کند.

همانطور که قبلا ذکر شد، Canon EOS 80D دارای یک سنسور CMOS AF دو نقطه‌ای است، به این معنی که نقاط تشخیص فاز روی سنسور دارد تا عملیات فوکوس را سریع‌تر از دوربین‌های DSLR معمولی انجام دهد. به گفته کانن، سیستم فوکوس خودکار دوربین Canon EOS 80D نسبت به مدل قبلی حساس‌تر و سریع‌تر شده است. این امر به ویژه هنگام استفاده از Live View و عکاسی قابل توجه است و فوکوس صاف و دقیق تری را برای عکاس فراهم می کند. دقت فوکوس روی اجسام ثابت حتی با تفنگ تک تیرانداز بسیار بالاست. در همین حال، سوژه های متحرک نیز به خوبی ردیابی می شوند و در محدوده فوکوس قرار می گیرند.



Canon EOS 80D یک سنسور فاز اختصاصی نیز دارد که برای فوکوس خودکار در حالت رفلکس (بدون Live View) استفاده می شود. ویژگی های فوکوس خودکار این دوربین کمی جذاب و هیجان انگیز به نظر می رسد. فوکوس خودکار این دوربین 45 نقطه است. همه این نقاط در دهانه های مختلف تلاقی می کنند و فعال می شوند. سیستم عملکرد آن مشابه عملکرد فوکوس خودکار دوربین EOS-1D Mark IV است و گفته می شود در نور تا -3 EV که کانن می گوید نور ماه است، به خوبی و با دقت کار می کند. این فوکوس خودکار می تواند توسط دوربین یا عکاس انتخاب شود و روی یک سوژه یا گروهی از سوژه ها قرار گیرد. Canon EOS 80D مانند 750D و 760D مجهز به سنسور 7560 نقطه ای RGB+IR است که می تواند به 63 بخش تقسیم شود. این سنسور اندازه گیری به سیستم فوکوس خودکار نیز کمک می کند. بنابراین، هنگامی که سوژه خارج می شود، وظیفه شناسایی رنگ ها را بر عهده می گیرد.

سیستم لرزشگیر کانن برای اولین بار در دوربین 7D Mark II استفاده شد. این سیستم برای بهبود عملکرد نوردهی و رنگ‌آمیزی تصویر هنگام عکاسی در محیطی با منبع نوری که سوسو ایجاد می‌کند (مانند نور فلورسنت) استفاده می‌شود. این فناوری هوشمند که فرکانس های لرزش را تشخیص می دهد و آنها را کاهش می دهد و اثرات آنها را کاهش می دهد، قبلاً در دوربین Canon EOS 80D استفاده شده است. اگرچه همه انتظار داشتند که این دوربین جدید کانن از کیفیت فیلمبرداری 4k استفاده کند، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و کیفیت فیلمبرداری این دوربین جدید همچنان Full HD با 50 فریم بر ثانیه است. اگرچه این دوربین مجهز به جک 3.5 میلی متری میکروفون است، اما به پورت هدفون نیز مجهز است. این احتمال وجود دارد که دوربین جدید Canon EOS 80D دارای دو اتصال WiFi و NFC باشد. به این ترتیب می توانید به راحتی عکس ها را به کامپیوتر منتقل کنید یا به راحتی آن ها را در اینترنت به اشتراک بگذارید یا از دستگاه های هوشمند برای کنترل دوربین از راه دور استفاده کنید.

Canon EOS 80D دارای لنز کیت EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM است که با آداپتور زوم قدرت PZ-E1 ارائه شده است که به لنز اجازه می دهد از یک فاصله کانونی به فاصله کانونی دیگر تبدیل شود.


Canon EOS 80D دارای یک خط نشانگر سطح در چشمی است تا از کج شدن دوربین هنگام عکاسی از سوژه های افقی جلوگیری کند. این چشمی همچنین دارای پوشش 100% بوده و دارای بزرگنمایی 0.95x می باشد. این در واقع اصلی ترین ویژگی به روز شده این دوربین از نظر طراحی بدنه است. این دوربین علاوه بر این چشمی دارای صفحه نمایش 3 اینچی با وضوح 1040000 نقطه نیز می باشد. صفحه نمایش حساس به لمس است و همچنین از بغل باز می شود و برای عکاسی راحت تر می توان آن را در جهات مختلف حرکت داد.

شما می توانید کیف، سه پایه، فیلتر، کارت حافظه و لوازم جانبی مورد نظر خود را برای این دوربین انتخاب کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی دوربین کانن Canon EOS 80D 18-135 IS USM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی دوربین کانن Canon EOS 80D 18-135 IS USM"، کلیک کنید.