بررسی دوربین کانن Canon EOS 5D Mark III Body

سلام دوستان، امروز اومدم در مورد

دوربین کانن Canon EOS 5D Mark III Body

و تجربیات خودم از استفاده از این دوربین را باهاتون به اشتراک بزارم. این دوربین هم یکی از محبوب‌ترین‌ها در بین عکاسان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به عکاسی و فیلمبرداریه.

معرفی دوربین Canon EOS 5D Mark III

دوربین دیجیتال SLR حرفه ای CANON EOS 5D MARK3

در سال 1987، کانن دوربین EOS 650D را به دنیا معرفی کرد که اولین محصول SLR ژاپنی با فوکوس خودکار و لنز 35 میلی متری بود. دوربینی با پایه لنز، دیافراگم و موتور فوکوس کاملاً الکترونیکی و با تکیه بر دکمه‌ها و کنترل‌های الکترونیکی، کانن روندی را آغاز کرد که برندهای دیگر دنبال کردند. اکنون پس از 25 سال، کانن دوربین های سری Canon EOS 5D Mark III را عرضه کرده است. دوربین های EOS را به دنیا معرفی می کند.

تاکنون، 5D یک سری انقلابی بوده است و تحول عظیمی در دوربین های سری EOS ایجاد کرده است. دوربین 5D اولین محصول فول فریم و ارزان قیمت DSLR در سال 2012 است. 5D MARK III اولین دوربین DSLR بود که قادر به ضبط ویدیوی FULL HD بود و پیشرفت عظیم و انقلابی در بازار ایجاد کرد. در قلب این دوربین مانند مدل EOS 7D، یک سنسور تصویر 22 مگاپیکسلی در اندازه کامل قرار دارد. مانند EOS-1D X دارای فوکوس خودکار 61 نقطه ای است اگر بخواهیم به مشکل نیمه خالی شیشه نگاه کنیم، دوربین جدید کانن بسیار غیرممکن است و اگرچه همزمان با دوربین NIKON D800 ارائه شد. با سنسور تصویر 36 مگاپیکسلی، ما از 5D MATRK III ناامید خواهیم شد. بیایید به مشکل پر شیشه نگاه کنیم، می بینیم که این دقیقا همان چیزی است که حسادت 5D MATR II به دنبال آن است و می خواهد دوربین بعدی که تولید می شود خیلی بهتر از دوربین آنها نباشد.

5D Mark III نسبت به مدل های قبلی خود بهبود یافته و اصلاح شده است. این دوربین در ساختار کلی، کنترل های خارجی و تنظیمات اپتیکال شبیه به مدل فول فریم 7D است، اما 7D در مقایسه با 5D دارای نقاط ضعفی است که در 5D به طور کامل جبران می شود. اکنون در Mark III شاهد دو اسلات کارت حافظه برای کارت های حافظه SD و CF، یک پیچ تنظیم EXPOSURE LOCK و یک دکمه بزرگ DEPTH OF SHOT VIEW هستیم.

مشخصات اصلی دوربین Canon EOS 5D Mark III:

  • سنسور تصویر CMOS فول فریم ۲۲ مگاپیکسلی
  • استاندارد ISO 25600-100
  • عکاسی پیاپی 6 فریم در ثانیه
  • فیلمبرداری FULL HD با ضبط صدای استریو با سرعت 30 فریم در ثانیه
  • سیستم فوکوس خودکار 61 نقطه ای
  • سیستم فتومتریک 63 منطقه ای IFCL
  • 100% اپتیکال
  • صفحه نمایش 3.2 اینچی با وضوح 1040K
  • دو شیار برای کارت حافظه SD و CF

بسیاری از ویژگی های کلیدی 5D MARK III نسبت به مدل 5D MARK II بسیار بهبود یافته است. ویژگی هایی مانند سنسور جدیدتر، پردازنده DIGIC 5 که حساسیت دوربین را به 25600 افزایش داده است و فناوری حسگر 8 کاناله. می تواند با سرعت 6 فریم بر ثانیه عکس بگیرد. علاوه بر این، طول عمر شاتر به 15000 شات بهبود یافته است و عملکرد بی صدا و بی صداتر و پوشش شیشه ای آن بسیار مقاوم در برابر ضربه و خش است و LCD آن کاملاً ضد انعکاس است. البته فوکوس خودکار 61 نقطه ای آن فراموش نشدنی است.

قابلیت فیلم برداری در کیت لنز EOS 5D Mark 3 نسبت به مدل 5D Mark 2 پیشرفت های چشمگیری داشته است از نظر ارگونومی، این دوربین همانند 7D دارای کلید LIVE VIEW، MOVE MODE در پشت است. .و می توانید خیلی سریع شروع به ضبط کنید، جک هدفون برای گوش دادن و تنظیم صدا وجود دارد و صدا قابل تنظیم است.

یکی از ویژگی‌های جدیدی که در این دوربین می‌توان مشاهده کرد، DYNAMIC RANGE آن است که در آن 2 عکس گرفته می‌شود و سپس ادغام می‌شوند تا تصویری با وضوح بالا ایجاد کنند. علاوه بر این، می توانید عکس ها را از جنبه های مختلف مقایسه کرده و آنها را بررسی کنید، علاوه بر این، این دوربین می تواند به طور خودکار خطای رنگی لنز را برطرف کند.

همچنین 5D Mark 3 منوی جدید و جدیدتری دارد، البته منوی آن با Mark 2 تفاوتی ندارد، اما بیشتر شبیه مدل 1D است، مثلاً یک TAB جدید وجود دارد که از طریق آن می توانید سیستم فوکوس خودکار را کنترل کنید. ، گزینه AF TAB جایگزین گزینه AF SYSTEM شد.

فرستنده‌های رادیویی 600EX-RT و WT-E3-RT نیز در این دستگاه وجود دارند که کاملاً ضد آب هستند و می‌توانید 15 فلاش را در 5 گروه در شعاع 30 متری کنترل کنید.

سایر ویژگی های دوربین 5D Mark III: تنظیم تعادل رنگ سفید در 6 حالت، فرمت عکاسی ROW، فوکوس خودکار، فوکوس دستی، لنز EF، چشمی اپتیکال، پایه سوکت فلاش جانبی، تایمر خودکار 2 یا 10 ثانیه، فرمت ویدیوی H .264، باتری لیتیوم یون و پشتیبانی از کارت حافظه SD، SDHC و SDXC.

صفحه نمایش دوربین عقب 3.2 اینچی با وضوح 1040000 پیکسل و طراحی فوق العاده ای دارد و از شیشه محکم ساخته شده است.

به روز رسانی: همانطور که انتظار داشتیم، عملکرد D Mark III5 در نور کم فوق العاده است، در کمال تعجب از D Mark II5 بهتر عمل می کند و می توان با اطمینان گفت که III Mark یک شگفتی برای عکاسی در نور کم است. ما آنقدر از کیفیت تصویر این دوربین شگفت زده شدیم که اکنون می توانیم کیفیت تصویر آن را همتراز با دوربین گران قیمت Nikon D3s بدانیم، در حالی که D3s دارای سنسوری با وضوح 12 مگاپیکسل بود و Mark III عکس می گیرد. با همین کیفیت با رزولوشن 23 مگاپیکسل همانطور که گفتیم حساسیت سنسور این دوربین به 102400 می رسد و در نتیجه کیفیت بالایی که ارائه می دهد قطعا محدودیت های عکاسی در نور کم را تغییر خواهد داد. این دوربین از فناوری به نام PULSE WIDTH MODULATION استفاده می کند که باعث کاهش سرعت آینه دوربین و بارگیری موتور شاتر می شود. اندازه این دوربین نسبت به مدل های قبلی خود مانند مدل 7D کوچکتر است، اما چیدمان کنترل ها شبیه به 5D Mark 2 است، فقط دکمه FN در زیر جای خود را تغییر داده است. موقعیت سوئیچ ON و OFF در محلی قرار گرفته است که از تماس تصادفی انگشت با انگشت جلوگیری می کند که برای کاربران کانن کاملا آشنا است و در زیر شاتر درایو اصلی D5 قرار دارد و کیفیت عالی دارد و از آلیاژ منیزیم ساخته شده است. دارای روکش کاملاً نرم و لاستیکی است که باعث می شود نگه داشتن لنز کانن L از تمامی دکمه ها و چرخ ها بسیار راحت باشد. در مقایسه با Mark 2 دارای دکمه بزرگتر است و استفاده از دوربین را راحت تر می کند و با انگشت شست یا سبابه دست راست می توانید عکاسی را کنترل و تنظیم کنید، حتی با دستکش نیز به راحتی می توان از D5 در هر شرایطی استفاده کرد. . نمونه هایی از تست های انجام شده بر روی کیفیت تصویر Canon 5D Mark III:

شما می توانید کیف، سه پایه، فیلتر، کارت حافظه و لوازم جانبی مورد نظر خود را برای این دوربین انتخاب کنید.


آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی دوربین کانن Canon EOS 5D Mark III Body" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی دوربین کانن Canon EOS 5D Mark III Body"، کلیک کنید.